با حضور مسئولان وزارت کشور به امضا رسید؛

تفاهم‌نامه مدیریت سرمایه اتباع خارجی برای استفاده در زنجیره‌های تامین کشور

تفاهم‌نامه جذب و مدیریت سرمایه‌های خرد و کلان اتباع و مهاجران خارجی در زنجیره‌های تامین کشور با مدیریت سازمان ملی مهاجرت به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه به منظور اجرای طرح ملی «مدیریت منابع مالی و سرمایه‌گذاری اتباع افغانستانی در زنجیره تأمین صنایع کشور و توانمندسازی اتباع جامعه هدف جهت مهاجرت شرافتمندانه آن‌ها از ایران» منعقد شد.

در این جلسه «احمد وحیدی» وزیر کشور گفت: امیدوارم تجربه موفقی در این طرح داشته باشیم. این طرح اگر بتواند برای اتباع جذابیت داشته و آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری جذب کند، طرح خوبی است.

در ادامه، «عبدالله مبینی» رئیس سازمان ملی مهاجرت گفت: بسیاری از کشور‌ها با مهاجران و سرمایه مهاجران اداره می‌شوند. اما در کشور ما کمتر به این قابلیت‌ها توجه شده است. این سرمایه‌ها به صورت سرمایه در گردش، سرمایه‌هایی در ابعاد غیررسمی و زمینی و پول‌هایی که به صورت قانونی وارد کشور شدند که حدود ۱۲ درصد است، وجود دارند.

وی افزود: حسن این طرح این است که تولید را در مناطق مد نظر دولت سیزدهم بر اساس سیاست‌های اقتصادی، فعال کرده و سرمایه مد نظر را به گردش درمی‌آورد. این طرح حرکت نویی است که باعث خروج آبرومندانه و عزتمند به موطن اصلی آن‌ها با توانمندسازی اتباع و مهاجران که می‌تواند تبدیل به سرمایه اجتماعی برای کشور، منطقه و جهان اسلام شود.

رئیس سازمان ملی مهاجرت ادامه داد: این طرح همچنین می‌تواند شخصیتی را که در طول سال‌ها از بین رفته به مهاجران برمی‌گردد و زندگی شرافتمندانه و حفظ حقوق شهروندی را به آن‌ها می‌دهد.

مبینی تصریح کرد: شروع طرح از استان گلستان بوده و فلسفه‌اش این است که سیاست‌های مهاجرت تنظیم شود تا در یکی، دو سال آینده شاهد حرکت‌های اثرگذار این طرح باشیم.

همچنین مدیرعامل بانک ملی گفت: با افتتاح حساب و تودیع مبلغ سپرده می‌توان در راستای توسعه مناطق کمتر برخوردار و کارآفرینی استفاده کرد. بعد از امضای تفاهم‌نامه آمادگی داریم در راستای حمایت از اشتغال تسهیلات پرداخت کنیم. امیدواریم با این طرح پروژه‌های بیشتری در دولت اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار