مقام روس: مسکو بیش از ۷۰۰ هزار کودک اوکراینی را نجات داده است

یک مقام ارشد روسیه اعلام کرد که این کشور بیش از ۷۰۰ هزار کودک را از نواحی خطرناک و جنگ زده اوکراین خارج کرده است.

«گریگوری کاراسین» رئیس کمیته بین المللی در شورای فدراسیون (مجلس علیای) در پیامی در کانال تلگرام خود گفت که مسکو ۷۰۰ هزار کودک را از مناطق مورد درگیری در اوکراین خارج کرده و به روسیه آورده است.

به گزارش گاردین، این مقام روسیه در بخشی از پیام خود نوشت: «بیش از ۷۰۰ هزار کودک از شر بمباران و گلوله‌باران در مناطق مورد درگیری به ما پناه آورده‌اند.»

همچنین روسیه گفته است که هدف این کشور از خارج کردن کودکان از اوکراین و آوردنشان به خاک روسیه محافظت از یتیمان و کودکان رها شده در مناطق درگیری است. اما در مقابل، اوکراین مدعیست که بسیاری از کودکان به طور غیرقانونی خارج شدند و آمریکا هم ادعا می‌کند که هزاران کودک به زور از خانه‌های خود بیرون آورده شده‌اند.

بیشترین شمار خروج مردم اوکراین در چندماه اول پس از حملات روسیه به اوکراین گزارش شده است. روسیه حملات خود به اوکراین را از فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد.  ماه جولای سال گذشته میلادی (یک سال پیش) آمریکا ادعا کرد که روسیه ۲۶۰ هزار کودک را به زور به خاک خود برده است، در حالی که وزارت «ادغام سرزمین‌های اشغالی اوکراین» (Ukraine’s ministry of integration of occupied territories) مدعی است ۱۹ هزار و ۴۹۲ کودک به شکل غیرقانونی خارج شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۲ تير ۱۴۰۲
کمونیست = انسان پرست
آخرین اخبار