پناهجویان اوکراینی هدف قاچاقچیان انسان

پناهندگان اوکراینی در کشور‌های اروپایی هدفی راحت برای قاچاقچیان انسان شده‌اند.

وبگاه گاردین در مقاله‌ای به قلم دایان تیلور نوشت: بر اساس تحقیقات، علاقه به فیلم‌ها و تصاویر مستهجن از پناهندگان اوکراینی، افزایش یافته است.

محققان تامسون رویترز دریافتند که پناهندگان اوکراینی ممکن است قربانی قاچاقچیان انسان و علاقمندان به مسائل غیراخلاقی سایبری شوند. با تجزیه و تحلیل موتور‌های جستجوی جهانی، متوجه شده اند که علاقه به فیلم‌های مستهجن اوکراینی افزایش یافته است.

آن‌ها معتقدند که افزایش این علاقه ممکن است قاچاقچیان را تشویق کند که فعال‌تر شوند و با مصونیت بیشتر عمل کنند. این سازمان خواستار اقدام فوری برای افزایش حمایت از زنان و کودکان اوکراینی شده است که در معرض خطر استثمار قرار دارند.

در حالی که شواهدی مبنی بر استثمار و قاچاق برخی از اوکراینی‌ها از پیش از آغاز جنگ وجود دارد، آخرین داده‌ها حاکی از افزایش قابل توجه آن از زمان آغار جنگ است.

تامسون رویترز در حال همکاری با سازمان امنیت و همکاری اروپا برای افزایش آگاهی در مورد این استثمار جنسی است. آن‌ها به همین منظور کارزاری به نام ایمن باش راه اندازی کرده اند تا با کمک جامعه جهانی، اطلاعاتی از علائم هشدار دهنده درباره قاچاقچیان در اختیار اوکراینی‌ها قرار دهند

 تصاویر مستهجن زنان اوکراینی در فضای مجازی در کشور‌های مختلف اروپایی، از جمله انگلیس، اسپانیا، لهستان، اتریش، جمهوری چک، دانمارک و سوئیس، به شدت افزایش یافته است.

والیانت ریچی، نماینده ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا و هماهنگ کننده مبارزه با قاچاق انسان، گفت: این تحلیل نشان می‌دهد که حفظ امنیت زنان و کودکانی که از جنگ فرار می‌کنند، چقدر مهم است. 

هدر فیشر، مشاور ارشد جنایات حقوق بشر در تامسون رویترز، گفت: ما با سازمان امنیت و همکاری اروپا همکاری می‌کنیم تا جامعه جهانی را برای اقدام و محافظت از افراد آسیب پذیر در برابر این نوع استثمار بسیج کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
با اتوبوس به کشور های دیگه میرن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
خود کرده را تدبیر نیست
آخرین اخبار