درآمد عجیب برخی اینفلوئنسرها

برخی از بلاگرها و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی ماهانه میلیاردها تومان درآمد دارند و مالیاتی که باید سالیانه بپردازند چند ۱۰ میلیون تومان است.

بالاست به حساب می‌آید. او برای استوری سریالی ۳۵ میلیون تومان، پکیج استوری که شامل استوری سریال و استوری یادآوری می‌شود ۴۵ میلیون تومان، برای پست عکس به همراه استوری سریالی ۶۵ میلیون تومان و پست ویدیو و استوری سریالی ۸۵ میلیون تومان است. این بلاگر اگر در ماه چند استوری و ویدیو در پیج شخصی‌اش بگذارد نیز درآمد ماهیانه‌اش از یک میلیارد تومان عبور می‌کند.

سفر و جهانگردی

این افراد عموما سفر خود و تجربیاتی که از این طریق به دست می‌آوردند را به اشتراک می‌گذارند. آژانس‌های مسافرتی و افرادی که تور‌های مختلف ایرانگردی و جهانگردی دارند مشتری پر و پا قرص این افراد هستند. میانگین قیمتی استوری این افراد بسته به تعداد فالوئر و بازدیدی که از پست و استوری‌های‌شان می‌شود از سه میلیون تا ۱۰ میلیون تومان است. تعرفه ساخت ویدیو کوتاه یا انتشار پستی که چند روز در صفحه باشد نیز معمولا از ۱۰ میلیون تومان شروع می‌شود به ۵۰ میلیون نیز می‌رسد.

مادر‌ها و سبک زندگی

یک نوع دیگر از بلاگری، مادرانی هستند که محتوای تولیدی‌شان درباره زندگی خانوادگی و تربیت کودکان است. یکی از بلاگر‌های فعال در این رسته، چهار فرزند دارد و بیش از یک میلیون فالوئر. تعرفه تبلیغات او به واسطه تعداد فالوئری که دارد، بیشتر از بقیه است. او برای یک استوری ۱۴ میلیون تومان، برای ۲ استوری ۱۸ میلیون تومان، برای ۴ استوری ۲۶ میلیون تومان دریافت می‌کند. معرفی حضوری، انتشار پست و معرفی با حضور خود فرد به مبالغ بالای ۵۰ میلیون تومان می‌رسد.

آشپزی و پخت و پز

دسته‌بندی آشپزی به‌ویژه غذا‌های سلامت از دیگر دسته‌بندی‌های پرطرفدار اینستاگرام است. سرگرم‌کنندگی و عمومیتی که این دسته‌بندی دارد باعث می‌شود تعداد بازدید (ویو) زیاد باشد و همین مساله سبب افزایش قیمت استوری می‌شود.

یکی از بلاگر‌های این حوزه فردی است که کار خود را با آموزش آشپزی در خانه آغاز کرد و توانست پس از مدتی بیش از ۶۰۰ هزار فالوئر جذب کند. تعرفه هر استوری این فرد ۶ میلیون تومان است و عموما روزانه چندین استوری در صفحه او قابل مشاهده است.

قیمت و بازدهی تبلیغات در پیج‌های اینستاگرامی خیلی تابع تعداد فالوئر نیست چرا که برخی از آن‌ها برای افزایش تعداد دنبال‌کنندگان خود از روش خرید فالوئر استفاده می‌کنند. صاحبان کسب و کار و افرادی که به هر دلیلی نیاز دارند تبلیغات انجام بدهند عموما تمایل‌شان به افرادی است که تاثیرگذارند، دنبال‌کننده واقعی دارند و محتوایی که تولید می‌کنند برایشان مفید است. گاهی یک صفحه اینستاگرامی با ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده تاثیرگذارتر از پیج‌های میلیون است.

همه چیز درهم

افراد دیگری نیز در اینستاگرام فعالیت ندارند که به هیچ تبلیغی دست رد نمی‌زنند. فرقی ندارد که این تبلیغ با وضعیت و تخصص آن‌ها همخوانی داشته باشد یا نه. آنان به همه درخواست‌هایی که برای تبلیغ به سمت آن‌ها روانه می‌شود «نه» نمی‌گویند. تعداد استوری‌های آن‌ها روزانه به ۲۰ استوری می‌رسد و اگر برای هر استوری ۲ میلیون تومان هم بگیرند، درآمد ماهانه‌شان باز هم به سمت میلیاردی شدن می‌رود.

منبع: ایسنا

برچسب ها: اینستاگرام ، بلاگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیپور
۲۲:۲۳ ۱۲ تير ۱۴۰۲
بعضی کسبه بارضایت کامل از پرداخت رشوه های اندک برای معاف شدن ار مالیاتهای سنگین که بایستی بپردازند به ماموران رشوه بگیر اداره مالیات خبر میدهند .قابل توجه دولت اقای رییسی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۲ تير ۱۴۰۲
هروقت یه نرم افزار ساختید مثل اینستاگرام بعد از اینفلوئنسر هاش مالیات بگیرید. این که میگید مالیات نیست پول زور هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۲ تير ۱۴۰۲
حساب بانکی ها رو چک کنید واریزی های بیشتر از یکی در هفته مشکوک هست و تجاری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۲ تير ۱۴۰۲
به جای حسرت خوردن و حسادت کردن خب شمام اینسفالوئر بشین و درامدای میلیاردی دربیارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۲ تير ۱۴۰۲
چرا دولت اپلیکیشنی که فیلترش کرده باید ازش مالیات به دست بیاره؟؟
هم خدا رو میخواهید هم خرما رو!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۲ تير ۱۴۰۲
از اپلیکشن مالیات نمی گیره بلکه از کسانی که درآمدهای هنگفت از این نرم افزار دارند باید مالیات صنف خود را بدهند و این کاملا قانونیه .حالا شما چرا ناراحتی
Singapore
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۲ تير ۱۴۰۲
لطفا از اینفلوئنسرها و بلاگرها مالیات زیادی بگیرید. این مفت خورها درآمد میلیاردی دارند اونوقت طرف تو خرج خانواده مونده و مستاجر هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۲ تير ۱۴۰۲
مگه اون بلاگره حق اون مستاجره رو خورده؟ درآمدش زیاده ک زیاده
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۷:۲۷ ۱۲ تير ۱۴۰۲
خوب مالیات تلیاردی بگیرین
نرین یه وقت ۱/۵میلیون تومان بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۲ تير ۱۴۰۲
عجب روی دارین اینستا رو که فیلتر کردین ، سیستم بانکی هم با دنیا قطع کردین مالیاتی هم میخواین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۲ تير ۱۴۰۲
تو چرا ناراحتی .؟
اینستاگرام هم که برای همه بازه با ...شکن.
مالیات درست و حسابی تا ریال آخر هم باید بدهند مثل همه کشورها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۲ تير ۱۴۰۲
یه مالیات درخور باید از اینا بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۲ تير ۱۴۰۲
اگه فیلتر نبود، منطقی بود.