آغاز به کار جشنواره جهانی شعر مقاومت در گلزار شهدای کرمان

جشنواره جهانی شعر مقاومت با حضور شاعرانی از کشور‌های مختلف در جوار مزار سیدالشهدای مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.

شعرخوانی درباره سردار حاج قاسم سلیمانی، نثار گل به شهدای گرانقدر گلزار شهدا ازجمله برنامه‌های آیین گشایش جشنواره جهانی شعر مقاومت در کرمان بود.

مدیر گلزار شهدای کرمان در این آیین با بیان اینکه روزانه بیش از ۲ هزار نفر به گلزار شهدای کرمان می‌آیند، گفت: بیش از ۷۰ ملیت به زیارت مزار حاج قاسم آمده‌اند.

 محمدرضا حسنی‌سعدی افزود: بیشترین زائران حاج قاسم از کشور پاکستان به گلزار شهدای کرمان آمده‌اند و مزار حاج قاسم پنجمین زیارتگاه بزرگ ایران شده است که به علت حضور بی‌شمار مردم در روز شهادت این شهید عزیز جای سوزن‌انداختن در گلزار نیست.

همچنین شعرباف شهردار کرمان گفت: نخستین دوره جشنواره جهانی شعر مقاومت در شهر کرمان در حال برگزاری است.

او افزود: مراسم اختتامیه جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان طی ۳ روز برگزار که آخرین روز آن در ساعت ۷ و نیم چهارشنبه در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار می‌شود.

شهردار کرمان اضافه کرد: از ۱۱ کشور در این جشنواره اثر داشتیم و در آیین اختتامیه این جشنواره شاعران و داورانی از ۵ کشور حضور دارند.

او گفت: در میان مهمانان این جشنواره، شاعری با عنوان امیرالشعرای عرب هم حضور دارد، باتوجه به اینکه دو شب شعر مردمی به زبان فارسی و عربی داریم که با حضور شاعران فارسی و عربی در دو مسجد سطح شهر کرمان برگزار خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار