خشم مردم فرانسه از جمع‌آوری پول برای پلیس قاتل

مردم و سیاستمداران فرانسه نسبت به جمع‌آوری کمک برای پلیس قاتل نوجوان ۱۷ ساله خشمگین شدند.

فراخوان کمک مالی برای افسر پلیسی که با قتل نوجوان ۱۷ ساله یک هفته است فرانسه را به آتش کشیده، به یک میلیون دلار رسید.

به گزارش الجزیره انگلیسی، کمپین کمک مالی به این پلیس قاتل که نوجوانی به نام «نایل» را کشت، خشم مردم و سیاستمداران فرانسوی را برانگیخته است.

این کمپین با نام «GoFundMe» توسط «ژان مسیحا» مشاور سابق «مارین لوپن» سیاستمدار راست افراطی فرانسه راه اندازی شده است و تا روز دوشنبه ۹۶۳۰۰۰ یورو معادل ۱.۰۵ میلیون دلار جمع آوری کرده است.

قتل نائل ۱۷ ساله بود، موجی از اعتراضات، آشوب‌ها و ناآرامی‌ها را در بیش از ۲۲۰ شهر فرانسه به راه انداخته است که همچنان ادامه دارد. این درحالی است که مادربزرگ این نوجوان از مردم خواسته آرامش خود را حفظ کنند و به اموال عمومی آسیب نزنند.

معترضان خشمگین ساختمان‌ها و خودروهای دولتی را در حومه فرانسه به آتش کشیدند. از آن زمان به بعد، ناآرامی‌ها به سایر شهرها و مناطق فرانسه گسترش پیدا کرده است. «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، مرگ این پسر نوجوان را «غیرقابل توضیح و غیرقابل توجیه» توصیف کرده است.

در همین حال سیاستمداران میانه‌رو و چپ‌گرا اقدام به جمع‌آوری مسی‌ها را محکوم کردند. «اریک بوتورل» از حزب حاکم و «اولیویه فور» رئیس حزب سوسیالیست از منابع امنیتی و نظارتی خواسته‌اند جلوی این پویش را بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار