اعتصاب بیش از ۵۰ درصد پزشکان فرانسه

در پی فراخوان اتحادیه پزشکان فرانسه بیش از ۵۰ درصد از پزشکان بیمارستان‌های این کشور دست از کار کشیدند.

 اتحادیه پزشکان فرانسه اعلام کرد بیش از ۵۰ درصد پزشکان فرانسوی در پاسخ به فراخوان این اتحادیه، روز دوشنبه دست از کار کشیدند و از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه خواستند تا با آنان برای گفتگو درباره افزایش حقوق و دستمزد پزشکان دیدار کند.

به گزارش اسکای نیوز عربی، ژان فرانسوا سبیان پزشک اورژانس و رئیس یکی از اتحادیه‌های پزشکان که این فراخوان را صادر کرد، گفت: بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد پزشکان در این فراخوان شرکت کردند.

اعتصاب روز دوشنبه پزشکان خللی در فعالیت بیمارستان‌های فرانسه ایجاد نکرد، اما یک متخصص بیهوشی اعلام کرد: ما هرگز ندیده بودیم که این همه افراد در همه تخصص‌های پزشکی در اعتصاب شرکت کنند.

امانوئل لوپ روانپزشک هم اعلام کرد که با توجه به «وخامت» اوضاع، ۳۰ درصد از مشاغل خالی بیمارستان‌ها در فرانسه عمدتاً توسط کارگران موقت، کارورزان و پزشکان خارجی پر شده است.

این اعتصاب پس از پنج شب متوالی اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها در سراسر شهر‌های فرانسه صورت گرفت.

یکشنبه شب اعتراض‌ها و خشونت‌ها در فرانسه کاهش یافت و در مقایسه با بازداشت بیش از ۱۳۰۰ نفر در جمعه شب، تنها ۱۵۷ نفر دستگیر شدند، تعداد آتش‌سوزی‌ها کاهش چشمگیری داشت و هیچ حادثه مهمی ثبت نشد.

این در حالی است که ژرالد درمنن وزیر کشور فرانسه روز دوشنبه از تمدید استقرار ۴۵ هزار نیروی پلیس و امنیتی فرانسه در سراسر این کشور تا روز جمعه خبر داد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که اواخر هفته گذشته سفر برنامه ریزی‌شده خود به آلمان را لغو کرد، خواستار ادامه «حضور گسترده نیرو‌های پلیس» در سراسر شهر‌های این کشور برای تضمین «بازگشت آرامش» در کشور شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار