بیانیه وزارت خارجه سودان درباره دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه این کشور

وزارت خارجه سودان در بیانیه‌ای به تشریح محورهای دیدار و گفتگوی وزیر امور خارجه این کشور با همتای ایرانی خود پرداخت.

علی صادق علی، سرپرست وزارت امور خارجه سودان در حاشیه نشست جنبش عدم تعهد در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره احیای روابط قطع شده بین دو کشور گفتگو کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، وزارت امور خارجه سودان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای دیدار صادق علی با امیرعبداللهیان را تایید کرد.

بر اساس این بیانیه، هدف از این دیدار بررسی احیای سریع روابط بین دو ملت و اهمیت بازگشت این روابط به وضعیت قبلی بود.

این احیای روابط به هر دو کشور امکان می‌دهد تا از فرصت‌های همکاری در زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری استفاده کنند.

صادق علی نیز به نوبه خود از کمک‌های بشردوستانه هلال احمر ایران قدردانی کرد و احیای روابط ایران با عربستان سعودی را تبریک گفت.

در بیانیه وزارت امور خارجه سودان آمده است که صادق علی با همتای ایرانی خود در خصوص تحولات سودان گفتگو کرده و او از توانایی ارتش سودان برای حل سریع شورش مطلع شده است.

او تأکید کرد که تأخیر در حل این وضعیت به دلیل حضور شورشیان در داخل تأسیسات دولتی و منازل غیرنظامیان است. صادق علی همچنین اعلام کرد که ارتش سودان تمایلی به اتخاذ سیاست زمین سوخته ندارد.

وزارت خارجه سودان به نقل از دیپلمات ارشد ایرانی از وضعیت سودان ابراز تاسف کرد. امیرعبداللهیان با بیان اینکه دولت او وقایع جاری را «مسئله داخلی» می‌داند، تاکید کرد که راه‌ حل باید از سوی خود سودانی‌ها و بدون دخالت خارجی باشد.

وزرای خارجه ایران و سودان روز گذشته پس از هفت سال قطع روابط دیپلماتیک در حاشیه اجلاس جنبش عدم تعهد با یکدیگر دیدار کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار