لغو صدها پرواز و سرگردانی ۱۸۰ هزار مسافر در انگلیس

پس از لغو یک هزار و ۷۰۰ پرواز شرکت هواپیمایی ایزی جت حدود ۱۸۰ هزار مسافر برای بلاتکلیف شده اند.

پس از لغو یک هزار و ۷۰۰ پرواز شرکت هواپیمایی ایزی جت از فرودگاه گاتویک در لندن، اکنون حدود ۱۸۰ هزار مسافر برای سفر‌های تابستانی بلاتکلیف شده اند.

 تارنمای روزنامه ایوینینگ استاندارد نوشت لغو پرواز‌های شرکت ایزی جت از فرودگاه گاتویک در ماه جاری، ماه اوت و ماه سپتامبر خواهد بود.

شرکت هواپیمایی ایزی جت که به فروش بلیت‌های ارزان مشهور است، شلوغی فضای اروپا، احتمال اعتصاب کارکنان فرودگاه‌ها و نیز مشکلات کنترل هوایی را مسئول این لغو‌ها دانست.

شرکت ایزی جت اعلام کرد برای حدود ۹۵ درصد از مسافرانی که پروازشان لغو شده است تلاش می‌کند در پرواز دیگر شرکت ها جا رزرو کند و بلیت جدید آنان صادر می‌شود.

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایزی جت گفت:"ما اکنون روزانه حدود یکهزار و ۸۰۰ پرواز با حدود ۲۵۰ هزار مسافر را سامان می‌دهیم و همچون دیگر شرکت‌های هواپیمایی بر اساس شرایط در حال تغییر تصمیم می‌گیریم. "

بر اساس برآورد کارشناسان سفر‌های هوایی انتظار می‌رود در زمان اوج تعطیلات تابستانی در اروپا روزانه سه پرواز از هر ده پرواز با تاخیر همراه و یا لغو شوند. کارکنان فرودگاه‌ها در اروپا می‌گویند در اعتراض به کمبود دستمزد، ساعات اشتغال و نیز شرایط کاری قصد دارند در تابستان جاری اعتصاب کنند.

انگلیس از جمله کشور‌هایی است که کارکنان فرودگاه‌های آن تهدید کردند در صورت بی توجهی به خواست آنان در بهبود شرایط کاری و دستمزد در اوج سفر‌های تابستانی به اعتصاب دست خواهند زد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۰۷:۲۴ ۲۰ تير ۱۴۰۲
یه امار بگیر ببین بین شهرهای بزرگ الان بلیط هواپیما بخوای کی گیرت میاد؟
یه سوزن به خودتون بزنید و یه جوالدوز به ....
آخرین اخبار