طراحی لباس ملی با بهره‌گیری از پوشش کردی

مسئول بسیج اصناف، تجار و بازرگانان استان کرمانشاه گفت : به‌دنبال برگزاری جلسه‌ای با اتحادیه پوشاک و خیاطان محلی‌دوز وتولید کنندگان پوشاک زنانه، افرادی که در سطح استان کرمانشاه در زمینه مد ایرانی، اسلامی تخصص دارند، فراخوان شدند.

کرمی مسئول بسیج اصناف، تجار و بازرگانان استان کرمانشاه گفت : درصدد هستیم متناسب با لباس کُردی که از پوشش اسلامی برخوردار است، مد ایرانی، اسلامی با تلفیق لباس کُردی طراحی شود تا پوشش کُردی برای زنان حفظ شود.

کرمی تصریح کرد: برای طراحی لباس ملی با بهره‌گیری از پوشش کُردی فراخوان سراسری در خارج از استان کرمانشاه داده شده تا مانتو و شلوار اداری و مدارس این‌گونه طراحی شوند.

وی افزود: به‌دنبال برگزاری جلسه با اتحادیه دوزندگان لباس و تولیدکنندگان مانتو درصدد ورود به حوزه پوشش ادارات هستیم همچنین با همکاری آموزش و پرورش اعلام شده که مانتو و شلوار دختران دانش‌آموز کوتاه و اندامی نباشد.

کرمی از پلمب برخی از مراکز عرضه پوشاک نامتعارف در سطح استان کرمانشاه خبر داد و گفت: توسط اتحادیه پوشاک و بازرسان دستگاه‌های نظارتی، تذکرات لازم در این راستا صادر شده است.

وی وضعیت عفاف و حجاب را در برخی از ادارات استان خوب خواند و افزود: کارکنان شاغل زن در واحد‌های ارائه‌دهنده خدمات باید پوشش متعارف داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار