برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های تولید و اصناف کرمانشاه در عراق

رئیس اتاق اصناف کرمانشاه خواستار برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های تولید و اصناف کرمانشاه در عراق شد.

رضا سلیم ساسانی رئیس اتاق اصناف کرمانشاه در نشست فعالین اقتصادی و اصناف کرمانشاه با رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالین اقتصادی کشور که امروز (۲۶ تیر) برگزار شد، با بیان اینکه کرمانشاه سابقه برگزاری نمایشگاه‌های خوبی از توانمندی‌های استان در عراق را دارد و در سال‌های گذشته نمایشگاهی از این دست در سلیمانیه برگزار شده، گفت : اکنون تقاضا داریم مجوز برپایی یک نمایشگاه در هر نقطه‌ای از کشور عراق از سوی سازمان توسعه تجارت صادر شود.

وی ادامه داد: البته با شرایط کنونی هزینه شرکت در نمایشگاه‌ها بسیار زیاد است و تقاضا داریم یارانه‌ای هم به این منظور به شرکت‌ها و واحدها اختصاص یابد تا مشوقی برای حضور آنها در نمایشگاه باشد.

رئیس اتاق اصناف کرمانشاه اشاره‌ای هم به نظارت بر بازار داشت و تاکید کرد: اگرچه نظارت بر واحدهای خرده فروشی نیز باید صورت بگیرد، اما این نظارت‌ها نباید صرفا بر واحدهای صنفی متمرکز باشد، بلکه لازم است از واحدهای بزرگتر و تولیدی کلان نیز بازرسی به عمل آید.

موضوع دیگری که سلیم ساسانی به آن اشاره کرد تاثیر محدودیت پروازهای فرودگاه کرمانشاه بر فعالیت‌های تجاری بود و گفت: زمانی در فرودگاه کرمانشاه روزانه هشت تا ۱۰ پرواز به تهران، مشهد، شیراز و حتی عراق داشتیم، اما اکنون تعداد پروازها بسیار کاهش یافته است.

وی معتقد است، این روند بر تردد تجار و فعالیت های اقتصادی استان بسیار اثرگذار شده و باید هرچه زودتر فکری به حال آن کرد.

بابک ترابی نایب رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به سالگرد تاسیس دفتر بسیج تجار و بازرگانان در کرمانشاه، گفت: پنجمین استانی بودیم که این دفتر را راه‌اندازی کردیم و در مدت یکسال اخیر فعالیت بسیج اصناف و بازرگانان کمک بسیاری به حل مشکلات فعالین اقتصادی کرده است.

وی جلوگیری از رکود واحدها و یا کمک به فعالیت مجدد واحدهای راکد، کمک به واحدهایی که در پیچ و خم بروکراسی اداری گرفتار بودند و... را از جمله این موارد برشمرد و اظهار کرد:  با کمک دفتر بسیج تجار  و بازرگانان در زمینه تعامل سازنده با کشورهای همسایه نیز اتفاقات مثبتی رخ داده است.

 کرمی رئیس دفتر بسیج تجار و بازرگانان کرمانشاه نیز اشاره‌ای به اقدامات صورت گرفته توسط این بخش طی یکسال اخیر داشت و انجام بیش از پنج هزار بازرسی در بازار با همراهی بخش‌های دیگر را از جمله این اقدامات برشمرد.

وی با بیان اینکه در این یکسال تلاش کردیم بازرسی‌ها هدفمند شوند، گفت: کرمانشاه را به هشت منطقه تقسیم کردیم و هر بار گشت‌های ما به یک منطقه از شهر می‌روند.

کرمی ابراز امیدواری کرد با اقداماتی که انجام شده، عده‌ای سودجو که قصد ایجاد التهاب در بازار را دارند، احساس ناامنی کنند.

مجتبی صفایی نائیس رئیس اتاق اصناف کرمانشاه در این نشست از سبقه طولانی بسیج اصناف یاد کرد و گفت: اصناف سهام داران انقلاب هستند و این موضوع را همواره ثابت کردند.

وی از نقش مهم بسیج اصناف در هدفمند کردن بازرسی‌ها که تکثر آن موجب نارضایتی شده بود خبر داد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.