تخفیف ۵٠ درصدی هزینه‌های نظام مهندسی در طرح نهضت ملی مسکن

هزینه های نظام مهندسی برای واحد‌های مسکونی که در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن ساخته شوند ۵٠ درصد تخفیف دارد.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جلسه هیأت چهار نفره نظام مهندسی ساختمان استان گفت: واحد‌های مسکونی که در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن ساخته شوند از ۵٠ درصد تخفیف در خصوص هزینه‌های نظام مهندسی برخوردار خواهند شد.

او با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات رسان دولتی و شهرداری‌ها نباید در ارائه خدمات به مردم ضرر رسانند، افزود: معتقدم که تعرفه بخش خصوصی را برای ارائه خدمات فنی مهندسی نباید کسی دیگر تعیین کند لذا تعرفه گذاری نباید دستوری باشد.

عباس زاده با اشاره به این که تعرفه گذاری دستوری سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود، بیان کرد: در شرایط فعلی نمی‌توانیم پاسخگوی جامعه مهندسین و مردم در این خصوص باشیم لذا راه و شهرسازی باید برای واقعی شدن قیمت هر متر مربع با وزارت راه و شهرسازی مکاتبه کند.


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان این که تعامل خیلی خوبی در فضای مدیریت شهری بین شهرداری بیرجند، راه و شهرسازی و نظام مهندسی استان وجود دارد، ادامه داد: در قالب تفاهم نامه‌های همکاری باید برای فرهنگ سازی در این خصوص اقدام شود.

او تأکید کرد: نباید هزینه نظارت و اجرا در خراسان جنوبی کمتر از استان‌های مجاور باشد.

عباس زاده تصریح کرد: نرخ تعرفه نظام مهندسی استان برای طراحی و نظارت در سال ١۴٠٢ برای همه گروه‌های ساختمانی از الف تا د ٢۵ درصد افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Hasan
۱۵:۵۸ ۲۴ تير ۱۴۰۲
ضمن تشکر از زحمات شما. تکلیف افراد خوش حساب که مبلغ رو پرداخت کردن چیست ؟