سد نهب به عنوان یک مرکز گردشگری تبدیل می‌شود+ فیلم

استاندار قزوین گفت: سد نهب با توجه به موقعیت و ظرفیت مناسب براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به یکی از مراکز گردشگری تبدیل خواهد شد.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در بازدید از سد مخزنی نهب در تاکستان و آیین کلنگ زنی احداث کانال‌های درجه یک و دو شبکه آبیاری این سد گفت: خوشبختانه در مصوبات سفر ریاست جمهوری در سال گذشته تصویب شد که سد نهب به عنوان یکی از مراکز گردشگری استان مورد مطالعه و اقدام قرار گیرد و در همین رابطه فراخوان‌های جذب سرمایه‌گذار منتشر شده است.

نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: اگر فضای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد اماکن گردشگری پیرامون سد نهب انجام شود، می‌تواند این منطقه را از نظر اقتصادی متحول کند و ظرفیتی برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح مردم را فراهم سازد.

استاندار قزوین در ادامه اظهار کرد: سد مخزنی نهب یکی از پروژه‌های مهم آبی استان قزوین است که به لحاظ شرایط منحصر به فردی که در ساخت دارد به عنوان یکی از سد‌های کشور با بالاترین طول تاج سد، شناخته می‌شود.

وی افزود: سد نهب در جهت نگهداشت آب‌هایی که به شکل سطحی هدر می‌رفت و ذخیره‌سازی آن برای بخش کشاورزی در مناطق پایین‌دست شهرستان‌های بوئین‌زهرا و تاکستان استفاده خواهد شد.

استاندار قزوین با بیان اینکه خوشبختانه پروژه با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت آماده افتتاح است، ادامه داد: بازدید امروز و کلنگ زنی احداث کانال‌های توزیع آب این سد در بین اراضی کشاورزی و صاحبان حق‌آبه در جهت این است که این خدمت در دسترس کشاورزان پایین دست قرار گیرد.

سد مخزنی نهب با ظرفیت ذخیره سازی ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب در شهرستان تاکستان قرار دارد.

این سد در سال ۹۹ آبگیری شده و دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی است، این پروژه در صورت تامین اعتبارات امسال به بهره برداری کامل می‌رسد.

این پروژه با هدف انتقال و توزیع سالانه ۸۰ میلیون متر مکعب آب سد مخزنی نهب جهت تامین نیاز ۳۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی پایین دست به صورت تلفیقی با آب زیر زمینی احداث خواهد شد.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در ادامه سفر به شهرستان تاکستان از سد مخزنی نهب بازدید کرد.

این سد ظرفیت ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب را دارد و تا به امروز ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، این سد در سال ۹۹ آبگیری شده و در صورت تامین اعتبارات امسال به بهره برداری کامل می‌رسد.

در جریان سفر به شهرستان تاکستان، با حضور استاندار قزوین، آیین کلنگ زنی پروژه احداث سازه پل آبنمای روستای شیزر  برگزار شد.

این پروژه به طول ۲۵۰ متر جهت تسهیل رفت و آمد مردم روستای شیزر احداث خواهد شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار