جلوی تخلیه فاضلاب در اراضی کشاورزی اقبالیه گرفته شود

سرپرست فرمانداری قزوین گفت: جلوی تخلیه فاضلاب در اراضی کشاورزی اقبالیه باید با تدبیر و اقدام دستگاه‌های ذیربط گرفته شود.

غلامحسن اسلامی صدر  سرپرست فرمانداری قزوین در نشست بررسی مسایل و مشکلات فاضلاب شهر اقبالیه گفت: ریختن فاضلاب به زمین‌های کشاورزی پیامد‌های مخربی از جمله تخریب محیط زیست و تهدید امنیت غذایی را به همراه دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین افزود: ورود فاضلاب به اراضی کشاورزی سلامت و بهداشت مردم را تهدید می‌کند و مناظر نازیبایی را نیز پدید می‌آورد که زیبنده و قابل قبول نیست.

وی اظهار کرد: باید مشکل مربوطه هرچه زودتر از سوی دستگاه‌های مسوول تعیین و تکلیف و حل شود.

سرپرست فرمانداری قزوین گفت: شهرداری اقبالیه و دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، آب و فاضلاب، حفاظت محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی باید در حل این مشکل تعامل و هم افزایی و همکاری لازم را داشته باشند.

اسلامص صدر پیشنهاد داد تا به منظور ساماندهی برای این مساله یک دستگاه به عنوان متولی انتخاب و با جذب اعتبارات مورد نیاز کار برای حل مشکل کلید بخورد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه کشاورزان در این مسئله نقش اساسی دارند پیشنهاد می‌شود طرح مشارکتی و با نظر کشاورزان اجرایی شود.

در این نشست مقرر شد یک برنامه جامع برای حل این مشکل از سوی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین ارایه شد و تصمیم گیری نهایی هفته آینده اتخاذ شود.

اقبالیه (سلطان آباد) با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰ کیلومتری غرب شهر قزوین قرار دارد و از توابع بخش مرکزی شهرستان قزوین محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.