آمادگی ایران و ماداگاسکار برای تاسیس کمیسیون مشترک همکاری

نخست وزیر ماداگاسکار از آمادگی کشورش برای افزایش سطح روابط دوجانبه با ایران در همه زمینه‌ها بخصوص تاسیس کمیسیون مشترک همکاری میان ۲ کشور خبر داد.

حسن علی بخشی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار صبح روز پنجشنبه با حضور در کاخ نخست وزیری ماداگاسکار، با کریستین انتسای نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این گفت‌وگوی صمیمانه گزارشی از وضعیت روابط دو کشور به اطلاع نخست وزیر رسید و محور‌های عمده همکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، کشاورزی، شیلات، معادن مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این دیدار سفیر ایران بر آمادگی کشورمان برای توسعه هرچه بیشتر روابط با ماداگاسکار در زمینه‌های گوناگون اشاره کرد.

نخست وزیر ماداگاسکار نیز ضمن اظهار خوشحالی از توسعه روابط دو کشور در سه سال اخیر، آمادگی کشورش را برای افزایش سطح روابط فیمابین در همه زمینه ا بخصوص تاسیس کمیسیون مشترک همکاری میان ایران و ماداگاسکار اعلام کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنتاناناریو، پایتخت ماداگاسکار از ۴۰ سال پیش دایر بوده و تنها سفارت کشورمان در اقیانوس هند است.

ایران و ماداگاسکار از اعضای فعال سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای از جمله جنبش عدم تعهد، اتحادیه کشور‌های حاشیه اقیانوس هند (آیورا) و کمیسیون ماهیان تن اقیانوس هند هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
رانت خواری...دوزدی....رشوه....پارتی بازی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۲ تير ۱۴۰۲
خوب وعالی است
آخرین اخبار