جولان کمبود آب در ۷۰ منطقه از فرانسه

در حالی که تنها یک ماه از فصل تابستان گذشته است، ۷۰ منطقه از فرانسه با کمبود آب مواجه شده اند که وضعیت ۲۲ منطقه بحرانی است.

شبکه خبری تلویزیونی تِ‌اف۱ (TF۱) فرانسه گزارش داد: خشکسالی ۷۰ بخش و منطقه را در فرانسه تحت تأثیر محدودیت آب قرار داده است که ۲۲ بخش در وضعیت "بحران" قرار دارند. بر اساس این گزارش، ۱۵ منطقه نیز در حالت هشدار قرار گرفته اند. 

کارشناسان و فعالان حوزه امور آب و هوایی بر این باورند که خشکسالی در فرانسه در حال افزایش است، بنابراین محدودیت‌های ناشی از آن نیز افزایش می‌یابد. پس از زمستانی که با سطح بسیار کم بارندگی همراه بود و با وجود بارش دوباره باران در بهار، بخش بزرگی از فرانسه گرفتار خشکسالی شده است. 

 سایت دولتی Propluvia فرانسه نوشت: در روز ۱۶ ژوئیه، ۷۰ منطقه و بخش فرانسه تحت تأثیر دستورات محدود کردن استفاده از آب قرار گرفتند. ۲۲ منطقه نیز در حالت هشدار شدید و ۱۵ منطقه دیگر نیز در حالت هشدار عادی قرار گرفتند. به منظور اطلاع از این دوره‌های خشکسالی و محدودیت‌های موجود، مقامات یک نقشه تعاملی را منتشر می‌کنند که هر روز به روزرسانی می‌شود.در وضعیت هشدار به افراد اطلاع رسانی می‌شود و مردم به صرفه جویی در مصرف آب تشویق می‌شوند. 

بر اساس گزارش دفتر تحقیقات زمین شناسی و معدن (BRGM)، با وجود بارندگی‌هایی که طی دو ماه گذشته در برخی مناطق به وفور انجام شده است، اکثریت بسیار بزرگی از سطح آب‌های زیرزمینی فرانسه (۶۶ درصد) در اول ژوئن در سطح نگران کننده باقی مانده است.

خشکسالی و کم آبی در فرانسه یکی از بزرگترین چالش‌های محیط زیستی این کشور است. بر اساس گزارش‌های سازمان آب و هوای فرانسه، این کشور از تابستان ۲۰۲۱ تا کنون با خشکی شدیدی روبرو بوده است و زمستان امسال نیز جزء ۱۰ نمونه خشک‌ترین زمستان‌ها از سال ۱۹۵۹ بوده است. این خشکسالی عواقب جدی برای کشاورزی، اکوسیستم، تنوع زیستی و تامین آب آشامیدنی دارد. در حال حاضر شهر‌های زیادی در فرانسه با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند و دولت فرانسه یک هسته بحران تشکیل داده است. همچنین خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها و کمبود انرژی نیز در این شرایط افزایش یافته است. برای مقابله با این بحران، دولت فرانسه راهبرد‌های صرفه‌جویی در مصرف آب را در پیش گرفته و محدودیت‌هایی را برای شست‌وشو، پر کردن حوض‌ها و آب دادن به فضای سبز و باغ‌ها اعمال کرده است.

برچسب ها: بحران آب ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار