ادامه آتش سوزی‌های جنگلی در یونان

مقامات یونان اعلام کردند که آتش‌ جنگل‌های شمال آتن را برای دومین روز فرا گرفته است.

مقامات یونان اعلام کردند که آتش‌سوزی در طول شب گذشته تشدید شده و جنگل‌های شمال آتن را برای دومین روز در روز سه‌شنبه فرا گرفته است. در عین حال آتش‌نشانان موفق شدند آتش‌سوزی‌های دیگر را در جنوب شرقی و غرب پایتخت یونان مهار کنند.

به گزارش رویترز، یک مقام خدمات آتش نشانی یونان روز سه شنبه گفت که آتش سوزی جنگلی حدود ۳۰ کیلومتری شمال آتن، پایتخت یونان را فرا گرفته است.

یک مقام آتش نشانی یونان روز سه شنبه گفت که با وجود مهر آتش سوزی در برخی مناطق، ۲۳۰ آتش نشان با کمک ۷۶ ماشین آتش نشانی و پنج بالگرد همچنان در نقاط مختلف منطقه مشغول به کار هستند.

یوانیس آرتوپویوس، سخنگوی سازمان آتش نشانی یونان در یک کنفرانس تلویزیونی گفت: نیرو‌های حفاظت مدنی یک نبرد تمام شبانه را  انجام دادند.

یک شهردار به تلویزیون یونان گفت که بیش از ۷۰۰۰ هکتار زمین در امتداد ساحلی که بسیاری از آتنی‌ها خانه‌های ویلایی در آن دارند به خاکستر تبدیل شده است.

سازمان هواشناسی یونان درباره خطر بالای آتش سوزی در این هفته هشدار داده است، درست زمانی که این کشور در حال بهبودی از اولین موج گرمای بزرگ تابستان است. دومین موج گرما در اواخر این هفته پیش بینی می‌شود.

یونان هنوز خاطرات یک فاجعه آتش‌سوزی در سال ۲۰۱۸ را به یاد دارد که طی آن ۱۰۱ نفر در شهر ساحلی ماتی در شرق آتن کشته شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۷ تير ۱۴۰۲
اخ جوون ... جونمی جون :))
آخرین اخبار