تخلیه گسترده مردم در پی ادامه آتش سوزی‌های جنگلی در یونان

ادامه آتش‌سوزی در جزیره رودس یونان هزاران نفر از افراد محلی و گردشگران را مجبور به ترک محل اقامت خود کرد.

مقامات یونان اعلام کردند روز شنبه آتش سوزی جنگلی در جزیره رودس صد‌ها نفر را مجبور به فرار از روستا‌ها و سواحل آسیب دیده از طریق خشکی و دریا کرد.

به گزارش رویترز، نیکوس الکسیو، سخنگوی گارد ساحلی به تلویزیون اسکای گفت که کشتی‌های گارد ساحلی و بیش از ۳۰ قایق خصوصی حداقل ۲۰۰۰ نفر از جمله گردشگران را از سواحل نزدیک به مناطق کیوتاری و لاردوس در بخش جنوب شرقی جزیره تخلیه کردند.

او گفت که عملیات تخلیه حدود ۶۰۰ نفر از سواحل کیوتاری و گنادی به سمت پلیمیری ادامه دارد.

واسیلیس واتراکوگیانیس، سخنگوی آتش نشانی هم گفت که مقامات همچنین از حدود ۱۰۰۰ نفر خواسته اند تا با نزدیک شدن شعله‌های آتش روستا‌های لیندوس و کالاتوس را ترک کنند.

آتش نشانان با حمایت هواپیماهای آب پاش و نیرو‌های کمکی اسلواکی، با طغیان‌های جدید آتش سوزی جنگلی که توسط باد‌های شدید شعله ور شده بود مبارزه کردند.

تلویزیون یونان انبوهی از گردشگران را با چمدان‌هایشان نشان داد که در امتداد جاده‌ای به عنوان بخشی از عملیات تخلیه قدم می‌زنند، در حالی که دود در پس‌زمینه آن دیده می‌شود.

کنستانتینوس تاراسلیاس، معاون شهردار رودس گفت: «ما شب گذشته آتش‌نشانی‌هایی را در اطراف روستای لارما ایجاد کرده بودیم، اما تغییر ۱۸۰ درجه‌ای باد امروز صبح باعث شد که آتش در کیلومتر‌ها بزرگ‌تر شود و به یک منطقه توریستی برسد.»

تاراسلیاس گفت که افراد تخلیه شده در یک استادیوم سرپوشیده و در هتل‌های جزیره اسکان داده می‌شوند. گارد ساحلی گفت: سه کشتی مسافربری نیز در طول شب میزبان گردشگران خواهند بود.

این آتش سوزی از روز سه شنبه در یک منطقه کوهستانی، بخش‌هایی از جنگل‌های انبوه را سوزانده است. به گزارش خبرگزاری آتن، این حادثه روز شنبه به حداقل سه هتل در روستای ساحلی کیوتاری آسیب رساند.

مقامات حفاظت مدنی درباره خطر بسیار بالای آتش‌سوزی در رودس و بسیاری از مناطق دیگر یونان در روز یکشنبه هشدار داده‌اند، زیرا انتظار می‌رود دمای هوا در میان موج گرما به ۴۵ درجه سانتیگراد (۱۱۳ فارنهایت) برسد.

مقامات ارشد دولتی برای کمک به وضعیت به رودس سفر خواهند کرد. وزارت خارجه یونان روز شنبه اعلام کرد، واحد مدیریت بحران خود را برای ارائه کمک به خارجی‌هایی که می‌خواهند کشور را ترک کنند، فعال کرده است.

آتش‌سوزی‌ها در یونان رایج هستند، اما تابستان‌های گرم‌تر، خشک‌تر و بادخیزتر این کشور را در سال‌های اخیر به کانون آتش‌سوزی جنگلی تبدیل کرده‌اند. کارشناسان هواشناسی هشدار داده اند که پیش بینی می‌شود افزایش دما تا پایان ماه جاری ادامه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار