ادامه موج گرما در جنوب اروپا و قطعی برق در رُم

دولت ایتالیا هشدار‌های خود را در خصوص گرمای شدید هوا تشدید کرده و از مردم خواسته در ساعات میانی روز در خانه بمانند.

در پی ادامه موج گرما در جنوب اروپا، مقامات بهداشتی ایتالیا هشدار‌های مربوط به گرما را تشدید کرده و توصیه‌هایی برای محافظت از افراد مسن، بیماران و حیوانات خانگی صادر کرده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات ایتالیا از مردم خواسته‌اند در گرمترین ساعات روز در خانه بمانند، حداقل ۱.۵ لیتر آب در روز بنوشند و از انجام تمرینات شدید ورزشی خودداری کنند. 

پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در رم، پایتخت ایتالیا تا ۴۰ درجه سانتیگراد نیز برسد. در همین حال، در پی افزایش شدید مصرف برق و روشن کردن دستگاه‌های تهویه، برق مناطقی در رم قطع شد. 

در اسپانیا نیز آتش‌سوزی جنگلی که از شنبه در جزیره «لا پالما» آغاز شده امروز بدون کنترل ادامه یافت. آتش سوزی حدود ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین و حدود ۲۰ خانه و ساختمان را سوزانده است. بیش از ۴ هزار نفر از ساکنان این جزیره روز شنبه از خانه‌های خود تخلیه شدند، اما از اواخر روز یکشنبه به آن‌ها اجازه بازگشت داده شد. پیش‌بینی شده دمای هوا در برخی مناطق جنوبی اسپانیا به ۴۲ درجه سانتیگراد نیز برسد.

گفتنی است، موج گرما می‌تواند منجر به خستگی شدید، گرمازدگی و حتی مرگ شود. موج گرما همچنین با بیماری‌های قلبی عروقی و تنفسی مرتبط است. 
دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند امسال دمای شدید در سراسر جهان رکورد‌های پیشین را بشکند و آتش‌سوزی‌های جنگلی را تشدید کند؛ زیرا تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین با پدیده «ال نینو» همراه شده است. 

ال‌نینو یکی از چرخه‌های مشهور آب و هوایی جهان است که هر ۲ تا ۷ سال یک‌بار باعث ایجاد ناهنجاری‌های بزرگی در آب و هوای کره زمین می‌شود. از جمله این ناهنجاری‌ها می‌توان به سیلاب‌های ناگهانی، خشکسالی، قحطی و اپیدمی اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۶ تير ۱۴۰۲
خدارو شکر !!!

انشالله قطعی 24 ساعته در سرتاسر اروپا :))
آخرین اخبار