برخی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد هرگونه مهارتی برای اشتغال هستند

استاندار البرز گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد هرگونه مهارتی برای رسیدن به اشتغال هستند و به تبع اعتماد به نفس خود را نیز از دست می‌دهند.

مجتبی عبداللهی در نشست با رئیس و هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرج که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی دانشجویان برای دستیابی به اشتغال، افزود: دانشگاه‌ها باید در ارتباط تنگاتنگ با شهرک‌های صنعتی استان، دانشجویان را برای مهارت آموزی مهیا کنند.

او افزود: اکنون با توجه به اینکه تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی به نیروهای متخصص و ماهر نیاز دارند، لزوم پیش بینی دوره‌های ویژه کارآموزی بیش از پیش حس می‌شود.

عبداللهی گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد هر گونه مهارتی برای رسیدن به اشتغال هستند چراکه مهارت‌های لازم را ندارند و به تبع آن اعتماد به نفس خود را نیز از دست می‌دهند.

او افزود: طرح کارآموزی دانشجویان در واحدهای تولیدی و صنعتی و محیط کار حقیقی باید به صورت ملی اجرایی شود و در این رابطه مکاتباتی را نیز داشته‌ایم.

استاندار البرز با اشاره به تجارب موفق سایر کشورها در آشنایی کودکان با مهارت‌های مختلف، گفت: به طور مثال برزیل شهر مشاغل برای کودکان (کیدزانیا) را طراحی و اجرا کرده که افراد از سنین پایین با مشاغل و مهارت‌ها آشنا و به حرفه‌ها علاقمند می‌شوند.

او افزود: می‌توان این امکان را در کشور گسترش دهیم، در تهران اجرایی شده و بازخورد بسیار خوبی برای خانواده‌ها داشته است.

عبداللهی گفت: اکنون تمامی شهرک‌های صنعتی استان به نیروهای ماهر و کارگری نیاز دارند ولی بسیاری از جوانان به دلیل نداشتن مهارت، استقبالی نمی‌کنند.

او افزود: مشاغل نوین و دیجیتال در دنیای امروز نیز بسیار مورد توجه جوانان قرار گرفته‌اند بنابراین باید در راستای آموزش آن ها هم برنامه ریزی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.