برگزاری سوگواره محفلی «نسل حسینی» ویژه نوجوانان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مشهد

اولین رویداد و سوگواره محفلی «نسل حسینی» ویژه مداحان و فعالان نوجوان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مشهد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن افکار مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: پویش «پای کار حسینیم» ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با موضوع ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی در ایام ماه محرم و صفر با محوریت کانون‌های مساجد برگزار خواهد شد.

او افزود: برای نخستین بار، امسال رویداد و سوگواره محفلی «نسل حسینی» ویژه شناسایی مداحان و فعالان نوجوان کانون‌های مساجد را خواهیم داشت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ادامه داد: فعالیت نوجوان‌ها را محور کانون‌های مساجد در این ویژه برنامه قرار دادیم و این سوگواره در مشهد طی سه روز برگزار خواهد شد.

افکار بیان کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع ترویج فرهنگ عاشورا برای عموم مردم و برگزاری مسابقات فرهنگی هنری با توجه به اقتضائات کانون‌ها نیز از دیگر برنامه‌های محرم ۱۴۰۲ است. هر کانون با موضوعات مختلف فرهنگی و هنری، مسابقاتی را ویژه نوجوانان و جوانان برگزار خواهد کرد.

او تصریح کرد: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی با محوریت کانون‌های مساجد و ارائه خدمات فرهنگی و پاسخگوئی به سوالات، برپایی موکب‌های خدماتی در دهه اول محرم و پایانی صفر به زائران را نیز در برنامه‌های خود جای داده‌ایم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به توجه ویژه به حضور نوجوان‌ها در مراسمات محرم امسال تاکید کرد: ۳۰ هیئت نوجوانانه نیز در ۳۰ کانون خواهیم داشت.

افکار اظهار کرد: «شب‌های ارادت» ویژه برنامه دهه آخر صفر با موضوع تجلیل از خانواده معظم شهدا و برپایی مجلس عزاداری و روضه در منازل خانواده شهدا را نیز در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) برگزار خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار