آغاز ساخت ۲ کارخانه جوجه کشی و خوراک دام در بهمئی

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی دو کارخانه جوجه کشی و خوراک دام و طیور در شهرستان بهمئی کلنگ زنی شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی در مراسم کلنگ زنی دو کارخانه جوجه کشی و کارخانه خوراک دام و طیور در شهر لیکک گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان صنعت دام و طیور اقدامات مفید و ارزنده‌ای در دستور کار است که هم رضایتمندی متقاضی و هم مردم را در پی خواهد داشت.
 
حسین دماوندی‌نژاد افزود: به منظور اقتصادی کردن واحد‌های تولیدی، باید شرایط ایجاد و تاسیس این کارخانجات تسهیل شود.

وی با بیان اینکه تولیدات بخش‌های زنجیره‌ای طیور اقتصادی هستند و قابلیت صادرات با قیمت تمام شده با سایر کشور‌ها را دارند ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در سال جاری افزایش تولید گوشت مرغ در کشور پیش بینی شده است.

فرماندار شهرستان بهمئی گفت: طرح زنجیره‌ی یکپارچه تولید گوشت مرغ بهمئی بزرگترین طرح اقتصادی جنوب کشور است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی عملیات اجرایی آن آغاز شد.

علی محمدی افزود: از اهداف این طرح مهم افزایش تولید ملی، کاهش قیمت تمام شده مرغ، کاهش هزینه‌های تولید و ایجاد اشتغال زایی بالا برای شهرستان بهمئی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی هم گفت: محصولات تولیدی این طرح بزرگ تخم مرغ نطفه دار، جوجه یک‌روزه، گوشت مرغ آماده طبخ و خوراک دام و طیور است.

زکی نژاد افزود: ظرفیت تولیدی طرح در سال،   ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تخم مرغ نطفه دار، ۱۰ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه، ۸ هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ، کشتار ۶ هزار قطعه در ساعت و ۱۰۰ هزار تن خوراک دام و طیور است.

وی با بیان اینکه پیش بینی سرمایه گذاری مورد نیاز این طرح در مجموع یک هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان است ادامه داد: ۹۳۲ میلیارد تومان آن سرمایه ثابت و ۲۳۳ میلیارد تومان باقیمانده آن به صورت سرمایه در گردش است.

مدیر جهاد کشاورزی بهمئی درباره زیرساخت‌های این طرح ادامه داد: اراضی مورد استفاده برای طرح ۳۱۵ هزار و ۱۰۶ متر مربع است.
 
وی گفت: هدف از اجرای این طرح بزرگ ارتقاء امنیت غذایی جامعه، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره وری، ایجاد مزیت رقابتی و توان صادراتی، تنظیم بازار گوشت مرغ و حمایت از تولید پایدار و اشتغال مولد خواهد بود.

اکبر زکی نژاد در خصوص این طرح و ایجاد اشتغال در شهرستان بهمئی افزود: این زنجیره شامل پنج واحد تولیدی و ۱۷۰ اشتغالزایی مستقیم و ۳۰۰ اشتغالزایی غیر مستقیم است.

اعتبار مورد نیاز این طرح تا زمان بهره‌برداری ۸۵۰ میلیارد تومان و آورده این طرح با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.