افزایش نرخ بهره در ترکیه برای مهار تورم

بانک مرکزی ترکیه برای مهار نرخ تورم، دوباره نرخ بهره را افزایش داد.

تورم افسار گسیخته در ترکیه طی یک سال گذشته باعث کاهش محبوبیت حزب حاکم عدالت و توسعه در این کشور شده است. گرچه دولت رجب طیب اردوغان در ابتدا از افزایش نرخ بهره به منظور کنترل تورم در کشور امتناع کرد، اما روند افسارگسیخته تورم در ترکیه در نهایت مقامات بانک مرکزی این کشور را مجاب به پیروی از سیاست‌های اقتصادی لیبرال کرد. اکنون بانک مرکزی این کشور پس از دو بار افزایش نرخ بهره، بار دیگر از افزایش این نرخ خبر می‌دهد. 

به گزارش تله تریدر، بانک مرکزی ترکیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد نرخ بهره در این کشور بار دیگر شاهد افزایش بوده و به میزان ۰.۲۵ درصد رشد پیدا خواهد کرد. بدین ترتیب نرخ بهره در ترکیه به ۱۷.۵ درصد می‌رسد که این امر در راستای تلاش دولت به منظور مهار تورم است. 

در این بیانیه آمده است: دولت به دنبال کاهش نرخ تورم در سریعترین زمان ممکن است. شاخص‌های فعلی حاکی از آن است که روند زیربنایی تورم در کشور تداوم دارد. از همین روی، پیشبینی ما این است که مقررات مالیاتی و قیمت گذاری بازار فشار بیشتری بر تورم وارد می‌کند. 

نرخ تورم ترکیه از شروع سال جدید میلادی روند نزولی داشته است به طوری که در این نرخ در ماه مِه ۳۹.۶ درصد بود و در ماه ژوئن به ۳۸ درصد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۳۰ تير ۱۴۰۲
ترکیه هم از تورم 120درصد رسید به 38درصد ولی تو کشور ما فقط بالا میره ولی پائین دیگه نمیاد .
هر جنسی و اقلامی بخری اگه دلار بالا بره اونها هم بالا میرن ولی دلار پایین بیاد وحتی نصف قیمتم بشه بازار هیچ تکونی نمیخوره و عجیبه که باز هم گرون میشه همون اقلام و ...!
آخرین اخبار