کرمانشاه اواسط سال آینده به استان سبز تبدیل می شود

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، با پروژه‌های گازرسانی که در شهر‌ها و روستا‌های استان در دست انجام است، کرمانشاه اواسط سال آینده به استان سبز تبدیل می شود.

ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به روند مناسب گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌های استان، گفت : در حال حاضر شش شهرستان استان شامل اسلام آبادغرب، قصرشیرین، گیلانغرب، صحنه، جوانرود و پاوه از نظر گازرسانی سبز هستند، یعنی تمام شهر‌های آن‌ها و ۹۰ درصد روستا‌های آن‌ها گازرسانی شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم تا اواسط سال آینده و بهره‌برداری از بخش عمده‌ای از پروژه‌های گازرسانی در دست اقدام، تمام استان کرمانشاه از نظر گازرسانی سبز شود.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر از ۳۵ شهری که در استان داریم ۳۳ شهر گازرسانی شده، خاطرنشان کرد: تنها دو شهر ازگله و سومار هنوز گازرسانی نشده که گازرسانی به ازگله در دست انجام بوده و امسال به بهره‌برداری می‌رسد و سومار نیز فاقد سکنه است.

وی اضافه کرد: البته شهر ازگله بخش کمی از جمعیت شهری استان را به خود اختصاص می‌دهد و نزدیک به ۹۹ درصد جمعیت شهری استان از گاز برخوردار هستند.

حسینی از وضعیت گازرسانی به روستا‌های استان یاد و اظهار کرد: در مجموع ۲۳۸۵ روستای استان دارای قابلیت گازرسانی (بالای ۲۰ خانوار) هستند که در حال حاضر ۲۰۲۱ روستای استان شامل روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و کمتر از ۲۰ خانواری که در مسیر خطوط انتقال گاز بودند، گازرسانی شده و گازرسانی به حدود ۲۲۰ روستا با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام است.

به گفته این مسئول، هم اکنون نزدیک به ۹۰ درصدی روستا‌های دارای قابلیت گازرسانی استان گازدار شده‌اند و تا پایان امسال این میزان به حدود ۹۵ درصد خواهد رسید.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه تعداد کنونی مشترکین گاز سطح استان را بالغ بر ۶۸۰ هزار مشترک اعلام کرد که از این تعداد حدود ۵۴۰ هزار مشترک شهری و حدود ۱۴۰ هزار مشترک روستایی است .

برچسب ها: اداره گاز ، گازرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۱۱:۴۹ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
سبز تان پیشکش بیکاری اولین استانو بچسبید که همه آواره شهرهای دیگرند