ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی گاز شهری کرمانشاه

سرپرست شرکت گاز کرمانشاه با اشاره به اینکه ضریب نفوذ گاز شهری کرمانشاه به ۱۰۰ درصد خواهد رسید، گفت : اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه‌های گازرسانی کرمانشاه اختصاص یافته است.

ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شهر کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه زمستان سال گذشته بدون حتی یک روز قطعی گاز در استان سپری شد، گفت : این رویکرد در زمستان سال پیش رو دنبال خواهد شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه گازرسانی تلاش بر افزایش ضریب نفوذ گازرسانی شهری و روستایی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۲۳ شهر از ۳۵ شهر خود را گاز رسانی کرده، افزود: در برخی از شهر‌های این استان مانند سومار به دلیل غیر ممکن بودن گازرسانی امکان پوشش ۱۰۰ درصدی وجود نداشته و از این منطقه تنها بخش ازگله در برنامه گازرسانی امسال قرار گرفته است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون ضریب نفوذ گازرسانی شهری در استان کرمانشاه بیش از ۹۹.۹۱ درصد است و بر اساس پروژه‌های در دست اقدام پیش‌بینی می‌شود امسال به ۱۰۰ درصد ضریب نفوذ گازرسانی شهری برسیم.

حسینی با تاکید بر اینکه ۲ هزار و ۵۶۲ روستا در استان کرمانشاه وجود دارد، یادآور شد: از این تعداد ۲ هزار و ۲۱ روستا گازدار شده که در سال گذشته ۲۳۸ روستا از نعمت گاز بهره‌مند شدند و امسال نیز ۲۴۴ روستا با تکمیل عملیات گازرسانی تا پایان سال جاری گازرسانی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام روستا‌هایی که قابلیت گازرسانی دارند بر اساس پروژه‌های تعریف شده به زودی از این نعمت برخوردار خواهند شد و در این بین تنها ۱۸۴ روستا خالی از سکنه و غیر قابل گاز رسانی هستند.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه ادامه داد: مطابق مصوب شورای اقتصاد در سال جاری ۲۴۴ روستا گازرسانی خواهند شد که سرانه گازرسانی استان کرمانشاه بیشتر از چهار درصد سرانه کل کشور برآورد شده که با اتمام عملیات گازرسانی در نیمه اول مجوز گازرسانی سایر روستا‌ها نیز تا پایان سال جاری دریافت خواهد شد.

حسینی به نزدیک شدن ضریب نفوذ گازرسانی ۹۷ در روستا‌ها پس از پایان پروژه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: ضریب نفوذ گازرسانی کل استان در ۲ حوزه شهری و روستایی ۹۷ درصد برآورد شده که با تکمیل پروژه‌های در دست اقدام به بیش از ۹۸ درصد خواهد رسید.

وی مطرح کرد: از ۲۴۴ روستایی که در طرح گازرسانی سال جاری قرار دارند تعداد ۱۴۷ مورد تا شهریورماه سال جاری گازرسانی خواهند شد و تاکنون هشت شهرستان شامل کنگاور، صحنه، هرسین، سنقروکلیایی، اسلام آباد غرب، قصر شیرین، روانسر گیلانغرب به طور کامل گازرسانی شده و جز شهرستان‌های سبز قرار گرفته و مابقی شهرستان‌ها در حال تکمیل هستند.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه به بودجه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی پروژه‌های گازرسانی کل استان تاکید و عنوان کرد: در راستان شعار سال از سوی مقام معظم رهبری در حوزه توجه صنعت گازرسانی به ۲۵۵ واحد صنعتی را بر اساس بودجه‌های مصوب در دست اقدام داریم.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه افزود: تاکنون در تمامی عملیات‌های گازرسانی بخش روستایی و صنعتی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی مشاهده می‌شود و از ۲۴۴ واحد صنعتی برنامه‌ریزی شده برای گازرسانی تعداد ۱۳۴ واحد تا پایان شهریورماه ماه از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

حسینی به مصرف پنج میلیارد و ۳۴۲ میلیون متر مکعب مصرف گاز در سال گذشته اشاره و بیان کرد: از این میزان ۱۰ درصد مربوط به پتروشیمی، ۳۶ درصد مربوط به نیروگاه، ۵۴ درصد مربوط به مصارف خانگی سایر مصرف‌ها باز می‌گردد.

وی ادامه داد: ۵۴ درصد مصرف گاز خانگی در سال گذشته معادل یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون متر مکعب گاز بوده که سرانه مصرف این استان نسبت به کل کشور بالاتر است.

سرپرست شرکت گاز در استان کرمانشاه اضافه کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و ۸۸۴ میلیون متر مکعب گاز در استان توزیع شده که یازده درصد مربوط به پتروشیمی، ۵۱ درصد مربوط به نیروگاه و ۳۸ درصد مابقی مربوط به مصارف خانگی، صنعت و سایر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف پتروشیمی ۲ درصد افزایش، مصرف نیروگاه پنج درصد افزایش و مصرف سایر بخش‌ها تا سقف سه درصد کاهش داشته است .

برچسب ها: اداره گاز ، گازرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار