اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌های استان کرمانشاه

مدیرکل امور روستایی استانداری کرمانشاه از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌های استان برای ۲۲۴ پروژه در هفته دولت خبر داد.

امیر خسروانی مدیرکل امور روستایی استانداری کرمانشاه با اشاره به نگاه دولت سیزدهم به مسئله توسعه روستایی از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای ۲۲۴ پروژه در دهیاری‌های استان کرمانشاه به مناسبت هفته دولت خبر داد. 

مدیرکل امور روستایی استانداری کرمانشاه با اشاره به تعداد دو هزار و ۵۹۵ روستای دارای سکنه در استان افزود: تعداد یک هزار و ۸۲۲ روستا مجوز دهیاری برای آن‌ها صادر شده است.

 وی گفت: مجوز دهیاری برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار صادر می‌شود که تعداد ۷۷۳ روستای استان کرمانشاه کمتر از بیست خانوار هستند که دهیاری ندارند که فرمانداران در روستا‌های فاقد دهیاری و مناطق عشایری منابع اعتباری را با توجه به سرانه جمعیتی هزینه می‌کنند. 

خسروانی گفت: برای تعداد ۵۶ دهیاری که در مسیر تردد زائران اربعین هستند هر یک مبلغ صد میلیون تومان از محل درآمد‌های سازمان همیاری شهرداری برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافته است.

 وی با اشاره به گسترش پروژه‌های عمرانی در مناطق روستایی گفت: در همه روستا‌های استان پروژه‌های عمرانی و زیرساختی بر اساس مطالبات مردم در حال اجرا است. 

مدیرکل امور روستایی استانداری کرمانشاه ادامه داد: همه روستا‌های بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق و گاز برخوردار هستند و تا پایان سال ۱۴۰۲ طبق مصوبه شورای اقتصاد روستا‌هایی که قابلیت گازرسانی دارند، گازدار خواهند شد و ضریب نفوذ گاز به ۱۰۰ خواهد رسید. 

خسروانی با اشاره به وجود زیرساخت‌ها، تسهیلات مسکن روستایی و اشتغال شاهد مهاجرت معکوس به روستا‌ها هستیم و طبق آخرین سرشماری سال ۹۵ جمعیت روستا‌های استان ۴۵۵ هزار نفر بوده که اکنون این رقم افزایش پیدا کرده است. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌ها استانداری کرمانشاه تاکید کرد: پرداخت تسهیلات و تخصیص امکانات باعث شده که یک انقلاب و جهشی در حوزه اشتغالزایی در روستا‌های استان کرمانشاه ایجاد شود. 

وی گفت: مناطق روستایی و عشایری کشور که در بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان کانون تولید و ارزش آفرینی معرفی می‌شوند، خاستگاه اقتصاد مقاومتی و سنگر تامین امنیت غذایی، فرهنگی و مرز‌های ایران اسلامی هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.