مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام:

در ایام اربعین روزانه ۲۰ هزار وعده غذای گرم توزیع می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: روزانه ۲۰ هزار وعده غذای گرم و میان وعده بین زوار در ایام اربعین توزیع می‌شود.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: اوقاف و امور خیریه امسال نیز مانند سال‌های گذشته برنامه ریزی گسترده‌ای برای خدمات رسانی به زوار اربعین در استان ایلام و مرز مهران پیش بینی کرده است.

وی افزود: برپایی مواکب اوقاف در ۱۰ نقطه استان ایلام برای ایام اربعین پیش بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اضافه کرد: آشپزخانه مرکزی اوقاف در منطقه «قدمگاه» قرار دارد و روزانه در ایام اربعین به زوار مناطق مختلف مرز مهران خدمات رسانی می‌کند.

حجت الاسلام عزیزی تاکید کرد: توزیع نان سنتی، آب و یخ از دیگر اولویت‌های اوقاف برای خدمات رسانی در مرز مهران و دیگر شهرستان‌های استان برای زوار اربعین حسینی است.

وی با اشاره به اینکه قرار است ۲ کارخانه یخ توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در مرز مهران احداث شود، بیان کرد: با احداث این کارخانجات یخ، روزانه ۵ تن یخ در اختیار مواکب مهران قرار خواهد گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: همچنین از ظرفیت تمامی اماکن مذهبی استان نظیر مساجد، حسینیه ها، امامزدگان و ... برای اسکان و پذیرایی زوار اربعین در استان و به خصوص مرز مهران استفاده می‌شود.

عزیزی عنوان کرد: سال گذشته بیشتر اماکن مذهبی استان برای اسکان زوار اربعین به سیستم‌های سرمایشی تجهیز شده و امسال نیز تعدادی از اماکن مذهبی به سیستم‌های سرمایشی تجهیز می‌شوند.

وی گفت: سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای اماکن مذهبی استان اختصاص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.