رزمایش دریایی مشترک چین و روسیه در آبهای ژاپن

ناوگان روسیه در اقیانوس آرام از برگزاری رزمایش دریایی مشترک این کشور و چین در آبهای ژاپن خبر داد.

‌ناوگان روسیه در اقیانوس آرام در بیانیه‌ای به خبرنگاران با بیان آنکه مسکو و پکن این هفته رزمایش دریایی گسترده‌ای را در دریای ژاپن انجام دادند، اعلام کرد که این رزمایش سه روزه شامل طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها، از جمله تمرینات تیراندازی مشترک، نبرد دریایی شبیه‌سازی شده و آموزش پدافند هوایی بود.

به گفته سرویس مطبوعاتی ناوگان، این رزمایش با عنوان شمال/همکاری-۲۰۲۳ (The ‘North/Cooperation-2023) در روز‌های ۲۰ تا ۲۳ ژوئیه برگزار شد. در این بیانیه آمده است که دو ناو جنگی ضد زیردریایی روسی و دو ناوشکن چینی و همچنین یک جفت ناو روسی و ناو‌های نگهبانی چینی در کنار تعدادی از شناور‌های پشتیبانی حضور داشتند.

ناوگان نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که در مجموع ۳۰ هواپیما از هر دو کشور نیز در این رزمایش شرکت کردند و این شامل هواپیما‌ها و بالگرد‌های ضد زیردریایی، رهگیر و سایر هواپیما‌های دریایی است. در ادامه این مانور، گروه‌های دریایی دو کشور در ۲۰ رزمایش رزمی شرکت کردند.

در بخشی دیگر از این بیانیه هم آمده است: «این رزمایش با هدف تقویت همکاری دریایی بین فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین و همچنین حفظ صلح و ثبات در منطقه آسیا و اقیانوسیه انجام شد.»

وزارت دفاع روسیه همچنین ویدئوی کوتاهی از این رزمایش را منتشر کرد که نشان می‌دهد جنگنده‌های روسی و بمب‌افکن‌های استراتژیک Tu-95MS در این رزمایش شرکت می‌کنند و همچنین رزمناو‌های روسی در حال تمرین شلیک هستند.

این رزمایش در حالی انجام شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در ماه اکتبر به چین سفر خواهد کرد. پیشتر در ماه مارس «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین، همتای روس خود را در جریان یک سفر دولتی به مسکو به پکن دعوت کرد، و در آن دیدار رهبران دو کشور توافقنامه‌ای را امضا کردند تا روابط خود را به «دوران جدیدی» از همکاری وارد کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
روسیه گلیم خودش رو نتونست در جنگ اوکراین از اب بکشه ،چین دل خوش کرده که با روسیه رزمایش برگزار میکنه
آخرین اخبار