کارت‌های ملی در دفاتر پیشخوان خاک می‌خورند

کارت ملی بیش از ۶۰ هزار مازندرانی صادر شده است اما تحویل نمی‌گیرند.

فاطمی مدیرکل ثبت احوال مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه سازمان ثبت احوال متولی صدور کارت ملی هوشمند است، گفت: ۲ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۵۱۱ نفر در مازندران واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که تا بحال همگی آن‌ها برای دریافت کارت ملی هوشمند درخواست داده اند.

او افزود:کارت ملی هوشمند ۶۰ هزار و ۲۳۴ مازندرانی نیز صادر و در دفاتر پیشخوان خدمات دولتی موجود است که صاحبان آن‌ها هنوز برای دریافت کارت‌های ملی هوشمند خود اقدام نکردند.

فاطمی گفت: افرادی که کارت هوشمند ملی آن‌ها صادر و آماده تحویل است برای دریافت کارت ملی خود باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال مازندران افزود: در صورت گم شدن کارت ملی هوشمند، متقاضیان می‌توانند ابتدا با مراجعه به سامانه هویت ملی یکتا ایرانیان یا سهیم از پیدا شدن کارت ملی خود اطلاع یابند و در صورت پیدا نشدن کارت ملی، با در دست داشتن اصل شناسنامه به نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان دولت یا ادارات ثبت احوال مراجعه کنند و برای دریافت کارت ملی المثنی هوشمند درخواست بدهند. 

او گفت: اعتبار تمامی کارت ملی شهروندانی که پیش از این کارت خود را دریافت کرده اند تا پایان سال ۱۴۰۵ به صورت خودکار تمدید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.