رابطه سببی نسبی افراد مهمترین پروژه ثبت احوال

مدیرکل ثبت احوال مازندران مهمترین پروژه سازمان ثبت احوال در حال حاضر را پروژه سببی نسبی دانست.

مجتبی فاطمی مدیرکل ثبت احوال مازندران در دیدار با حجت الاسلام موسوی معاون پیشگیری از وقوع جرم و جنایت دادگستری استان، مهمترین پروژه سازمان ثبت احوال کشور در حال حاضر را پروژه سببی نسبی دانست و گفت: این پروژه ملی موجب دسترسی بیشتر محاکم قضائی به رابطه سببی نسبی افراد می‌گردد.

او با اشاره به ماموریت‌ها و اهداف سازمان ثبت احوال، افزود:یکی از اصلی‌ترین وظایف سازمان ثبت احوال، پاسداری و صیانت از اسناد هویتی است که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند اتقان اسناد هویتی همواره در راس امور قرار داشته و این مهم بدون همکاری و تعامل دستگاه‌های قضایی میسر نخواهد بود.

فاطمی ضمن قدردانی از تعامل خوب دادگستری استان با ثبت احوال، گفت: ثبت احوال در پرونده‌های مرتبط با ماده ۴۵، ممنوع الخدمات، فرزندخواندگی، تغییر اسامی نیاز به آراء محاکم قضایی دارد که قضات همکاری خوبی با ثبت احوال دارند.

او با اشاره به این موضوع که با دستورات قضائی مبنی بر ممنوع الخدمات کردن موجب محروم شدن شهروندان از کلیه خدمات اجتماعی می‌شوند، افزود: هدف مجموعه ثبت احوال استان، تسهیل، تسریع و تکریم ارباب رجوع است و سرلوحه کار ما ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت مردم است که امیدواریم با همکاری دستگاه قضا این مسیر برای خدمتگزاری به مردم هموارتر شود.

حجت الاسلام موسوی در این دیدار ضمن خیرمقدم و تقدیر از حضور مدیرکل ثبت احوال استان مازندران و هیئت همراه برای پیگیری مشکلات مردم، مطالبی را در خصوص اهمیت اسناد هویتی بیان کرد و گفت: توجه به اسناد سجلی و هویتی، هم موجب امنیت جامعه و هم افراد آن خواهد شد.

او افزود: سازمان ثبت احوال وظیفه صیانت و حفاظت از اسناد هویتی ایرانیان را بر عهده دارد که طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی را در این زمینه انجام داده است. دستگاه قضا هم در این خصوص وظایفی برعهده دارد که باید با دقت نظر و ظرافت نسبت به صدور آراء اقدام نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.