تکمیل۹۰درصدی ظرفیت هتل‌های آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت:طبق آخرین آمار‌های ثبت شده از ابتدای تابستان تاکنون بیش از ۹۰ درصد از ظرفیت هتل‌ها و اماکن اقامتی این استان پر شده است.

 احمد حمزه زاده گفت: آذربایجان شرقی به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در ایران تبدیل شده است و باید زیرساخت‌ها و سرمایه گذاری‌های لازم در این حوزه سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی از آمادگی تمام موزه‌ها، اماکن تاریخی و گردشگری و آثار تاریخی و تمدنی آذربایجان شرقی زیر نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری برای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی در ایام تابستان خبر داد و افزود: این مجموعه با تمام امکانات و توان خود برای استقبال از مسافران آمادگی دارد.

حمزه زاده ادامه داد: در ۴۵ روز گذشته تعداد کل بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی به ۷۵۰ هزار نفر بازدید رسیده است که در نوع خود آماری قابل توجه و رو به جلو نسبت به سال‌های قبل به شمار می‌رود.

وی از اجرای تعداد بیش از ۱۰۰ طرح سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان خبر داد و حجم سرمایه گذاری این تعداد طرح را ۳۵۰ هزار میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: ۷۰ درصد این رقم شامل ۲۵۰ هزار میلیارد ریال به شهر تبریز تعلق دارد.

حمزه زاده یادآور شد: بزرگ‌ترین پروژه هتل سازی کشور (هتل شهریار ۲ تبریز) از جمله کلان طرح‌های گردشگری آذربایجان شرقی است که در مساحتی به متراژ ۲ هزار مترمربع ساخته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار