۱۸۰۰ تخته فرش توسط بافنده‌های کمیته امداد خراسان رضوی بافته شد

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۱، ۱۰ هزار متر مربع فرش و در قالب ۱۸۰۰ تخته فرش در ۸۳۰ کارگاه استان توسط ۱۵۰۰ بافنده کمیته امداد بافته شده است.

رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: براساس ابلاغ مقام معظم رهبری به ریاست کمیته امداد مبنی بر توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با ایجاد اشتغال برای رسیدن به درآمد‌های پایدار، این موضوع با جدیت برای خانواده‌های تحت حمایت، دنبال شده است.

او با بیان اینکه خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌ها، وابسطه به ایجاد اشتغال است، افزود: کمیته امداد، تلاش کرده با پرداخت تسهیلات اشتغال، زمینه ایجاد اشتغال خرد را برای خانواده‌ها فراهم سازد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: یکی از زمینه‌های شغلی که کمیته امداد نسبت به آن توجه دارد «قالیبافی» است، به این صورت که بافنده در کمیته امداد آموزش‌های لازم را فرا می‌گرفت و برای برپایی دار قالی، تسهیلات اشتغال دریافت و سپس برای تولید فرش باکیفیت، توسط ناظر کمیته امداد که متخصص در حوزه فرش است، نظارت‌های لازم انجام و در ادامه فرش با تقاضای مددجو فروخته می‌شد که پس از فروش تمام وجه فرش فروخته شده به حساب مددجو واریز می‌شود.

سلم آبادی با اشاره به اینکه بعد‌ها این روال تغییر کرد و مددجو خود فرش را به فروش می‌رساند، بیان کرد: الان هم زنجیره فرش کامل است و آمادگی فروش فرش در تهران با مبلغ بسیار خوب وجود دارد.

او تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱، ۱۰ هزار متر مربع فرش در ۸۳۰ کارگاه استان توسط ۱۵۰۰ بافنده کمیته امداد بافته شده است و از این تعداد بافنده، ۲۳۰ بافنده بیمه هستند؛ به این صورت که بخشی که حق بیمه مربوط به آن‌ها می‌شود، توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود و در صورت ارائه سهمیه به این نهاد تعداد مددجویان قالیباف بیشتری را تحت پوشش بیمه قرار خواهیم داد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی از افراد هم به فرش و به بازار فرش مسلط هستند ما آن‌ها را به عنوان راهبر شغلی شناسایی کردیم و در حال حاضر در سطح استان ۵۰ راهبر شغلی داریم که این افراد واسطه بین کمیته امداد و بافنده و تولید کننده فرش هستند و نخ را به بافنده می‌دهند و فرش را به قیمت روز می‌خرد.

سلم آبادی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، ۱۸۰۰ میلیارد تومان منابع اشتغال در استان بوده که بیش از ۹۴ درصد پرداخت شده که نشان دهنده همراهی بانک‌ها با کمیته امداد بوده و امسال نیز ۳هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع اشتغال برای استان پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.