رییس ستاد اقامه نماز:

مدیران به امور زمین مانده توجه کنند

رییس ستاد اقامه نماز گفت: مدیر خوب کسی نیست که مدام کار کرده را به رخ بکشد بلکه باید راه نرفته و کارهای به زمین مانده را ببینید، مدام از کارهای انجام شده و راه رفته گفتن غرور می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز سه شنبه در نشست شورای اداری خراسان رضوی به تبیین مبحث ترک فعل در جامعه پرداخت و افزود: امروز می‌گویند ترک فعل جرم است و مطابق منابع در قرآن و سیره اهل بیت (ع) تنها گذاشتن رهبری، فرار از جهاد و جبهه همانند
ترک اطعام مساکین و فقرا ترک فعل است و جرم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: حتی مطابق آیات قرآن، مسلمانان به مساعدت‌های جزیی و کمک به همسایه‌ها سفارش شده اند، یعنی اگر همسایه مجلسی می‌خواهد بگیرد و مثلا دیگ و قابلمه از همسایه می‌خواهد این که همسایه، دادن همین وسایل را دریغ کند از نظر اسلام ترک فعل است.

قرائتی افزود: در سه ماه تابستان از ظرفیت ۱۳ میلیون دانش آموز، یک میلیون معلم و صد‌ها هزار روحانی طلبه استفاده نمی‌شود، آیا برای پرباری اوقات این اقشار برنامه ریزی شده و ترک فعلی صورت نگرفته است؟

وی خطاب به مدیران خراسان رضوی افزود: ۴۴ سال درتلویزیون بودم آیا همه آنچه لازم بود را گفته ام؟ خیر، مدیران نیز اگر می‌توانستند با یک تلفن کار فردی را راه بیندازند نباید ترک فعل کنند.

رییس ستاد اقامه نماز به ضرورت کاربرد‌های مختلف از نعمات اللهی اشاره کرد و گفت: در صدراسلام مساجد، محل نماز، تجمع و رسیدگی به امور قضایی و سایر مسایل اجتماعی امت اسلامی بوده است.

قرایتی ادامه داد: همین استانداری خراسان رضوی مسجد خوبی دارد که به دلایل مختلف امکان استفاده عموم مردم از آن وجود ندارد، اما باید طوری برنامه ریزی و کار کرد که از امکانات موجود درکشور بتوان به اشکال مختلف بهره گرفت.

وی اضافه کرد: تعطیلی پنجشنبه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در کشور هیچ دلیلی ندارد در حالی که همه اصناف پنجشنبه‌ها فعال هستند.

تعطیلی پنجشنبه‌ها چهارهزار روز از عمر یک طلبه را آتش می‌زند

این خطیب سرشناس گفت:محاسبه کرده ام در طول عمر ۶۰ ساله یک طلبه یا دانشگاهی به واسطه همین قانون و دستور العمل نادرست، چهار هزار روز از عمر این اقشار دود شده و از بین می‌رود.

قرائتی افزود: گاهی برای برخی امور غیرواجب مانند اعتکاف تاکید و سفارش می‌کنیم، اما برای برخی امور واجب مانند زکات تبلیغ و سفارش نکرده ایم و این یک نقد وارد بر عملکرد ما در امور تبلیغی است.

وی با اشاره به اولویت دادن به امور واجب اظهار کرد: مثلا به روحانیون به عنوان خادم "چوب پر" می‌دهند تا درحرم رضوی بایستند، حال آن که این روحانی سال‌ها درس دین خوانده و شایسته است ساعتی و حتی چند دقیقه‌ای در روز به دبیرستانی برود و با صحبت، شبهه‌ای را از ذهن دانش آموزان برطرف کند و این رفتار بااولویت و دارای اهمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.