۲۶۴۶ سازمان مردم نهاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کشور فعالیت می‌کنند

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: اکنون ۲۶۴۶ سازمان مردم نهاد در حوزه درمان، پیشگیری، صیانت و مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کنند.

فرزین رحیم نظری مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تاکید بر افزایش مشارکت مردم در بخش های مختلف گفت: مجمع خیرین یاریگران زندگی با هدف حضور فعال خیرین در عرصه های مختلف مبارزه با مواد مخدر از جمله عرصه ایجاد اشتغال و توانمند سازی بهبود یافتگان و گروه های هدف تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین یاریگران زندگی از سال گذشته با دستور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده است، اضافه کرد: با گذشت یکسال از راه اندازی مجمع، فعالیت های انجام شده، رضایت بخش بوده بطوری که هیجدهمین مجمع آن امروز در استان زنجان برگزار شد.

این مسوول ادامه داد: می توان گفت این مجمع یکی از راهکارهای کامل شدن چرخه درمان به واسطه ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای بهبود یافتگان اعتیاد و خانواده های آنان است و امکان بازگشت بهبودیافتگان را به سمت اعتیاد به حداقل ممکن می رساند.

اعتیاد یک آسیب با احتمال همه‌گیری در اجتماع است

مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اعتیاد یک آسیب اجتماعی با احتمال همه‌گیری در اجتماع است و به لحاظ پیچیدگی موضوع و چند وجهی بودن بحران اعتیاد، اقدامات پیشگیری و درمانی و به ویژه فرهنگی دیر نتیجه می‌دهد و مشارکت همگانی برای به ثمر نشستن فعالیت‌ها ضروری است.

حسن حمزه‌زاده افزود: بازگرداندن فرد معتاد به جامعه، نیازمند همکاری و تلاش خانواده، دوستان، نهادهای دولتی و غیردولتی و همچنین خود فرد معتاد است، باید به او اطمینان داد که در جامعه مورد قبول همگان قرار خواهد گرفت، علاوه بر این، باید به او فرصت‌های شغلی مناسب داده و آموزش‌های لازم را فراهم کنیم تا بتواند به عنوان یک عضو سالم و مفید در جامعه فعالیت کند.

وی زنجان را هجدهمین مقصد مجمع خیرین یاریگران زندگی نامید و هدف از تشکیل آن را توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی، سلامت، بهداشت، آموزش، کارآفرینی و ایجاد زیرساخت‌های اشتغال پایدار و بازاجتماعی کردن بهبودیافته‌گان اعتیاد دانست.

حمزه‌زاده با بیان اینکه مجمع خیرین یاریگران زندگی بر شیوه‌های نوین اشتغال‌زایی و کارآفرینی و بر تولید ثروت در داخل کمپ‌های ترک اعتیاد تاکید دارند، افزود: یاریگران زندگی بازگشت فرد معتاد به جامعه را کمک به‌ تلطیف جامعه می‌دانند که در پیشگیری از گسترش مسائل اجتماعی نظیر فقر، بیکاری و جرائم و همچنین حفظ کیان خانواده موثر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.