لایروبی ۱۰ کیلومتر از رودخانه اترک خراسان‌شمالی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: ۱۰ کیلومتر از مسیر رودخانه اترک در حد فاصل ۲ شهر شیروان و بجنورد در روستا‌های سیساب، بندیغمور، قره خان بندی، قاضی با همکاری و مشارکت صنایع لایروبی و بازگشایی شد.

سیدعقیل مرتضوی گفت: بخش‌هایی از رودخانه اترک در خراسان شمالی به دلیل گسترش نیزار‌ها و  رسوب گذاری سیلاب در مواقع وقوع سیل، گنجایش عبور سیلاب بزرگ را ندارد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل و بر اساس اولویت بندی و ضرورت‌ها، ۶۰ کیلومتر از طول این رودخانه نیاز به لایروبی و بازگشایی دارد.

مرتضوی گفت: لایروبی و بازگشایی بخش‌های دیگری از شاخه اصلی رودخانه اترک در محدوده شهرستان بجنورد در ۲ ماه اخیر آغاز شده و در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان افزود: به تناسب تخصیص اعتبارات، همه ساله لایروبی بخش‌هایی از رودخانه اترک انجام می‌شود.

طول شاخه اصلی رودخانه اترک در خراسان شمالی ۲۲۰ کیلومتر است که در این مرحله، لایروبی و بازگشایی بیش از پنج کیلومتر از مسیر اصلی رودخانه اترک در محدوده روستای قره خان بندی در دستور کار بود که چهار کیلومتر آن انجام شده است.

 خراسان شمالی دارای ۲ حوزه آبریز اصلی در شمال استان حوزه آبریز اترک و در جنوب حوزه آبریز کویر مرکزی قرار دارد.

خراسان شمالی دارای ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل در استان است که ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم و دارای اولویت برای لایروبی و ساماندهی است.

برچسب ها: اترک ، لایروبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.