بیش از یک میلیون تن مواد شیمیایی و نفتی در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در یک سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن مواد شیمیایی و نفتی در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

محمد شکیبی نسب در  همایش مدیریت حوادث شیمیایی در بندر بوشهر گفت: به تناسب این میزان کالای خطرناک، تلاش شده دوره‌های آموزشی مرتبط با این حوزه برگزار شود.

او گفت: از لحاظ وزنی بیش از ۹۰ درصد و از نظر ارزش کالا بیش از ۸۵ درصد کالا‌های صادراتی و وارداتی کشور از طریق دریا جابه‌جا می‌شود  که این نشان از جایگاه ویژه حمل و نقل دریایی در تجارت بین المللی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: بدون تردید بندری که به لحاظ ایمنی و امنیت شرایط خوبی داشته باشد با استقبال بیشتر صاحبان کالا و مالکان کشتی‌ها رو به رو می‌شود.

شکیبی‌نسب ادامه داد: در این زمینه اقدام‌های بسیار خوب و ارزشمندی با مشارکت دستگاه‌های ذیربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی انجام گرفته تا با بهره‌گیری از دانش روز، ورود و خروج کالا‌های خطرناک در بنادر استان بخوبی مدیریت شود.

وی گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر می‌کوشد تا دوره‌های آموزشی سال ۱۴۰۲ را با هدف کارآمدی و توانمندسازی بیشتر سرمایه انسانی به شکلی منظم و مستمر برگزار کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.