طوفان پرواز‌ها و مشاغل را در تایوان تعطیل کرد

طوفان موسوم به دوکسوری مشاغل را تعطیل و پروازها را در تایوان متوقف کرد.

جنوب تایوان روز پنجشنبه مشاغل و مدارس را تعطیل کرد در حالی که خطوط هوایی صد‌ها پرواز را در میان هشدار‌ها درباره رانش زمین و سیل لغو کردند، زیرا طوفان دوکسوری Doksuri از نزدیکی این جزیره عبور کرده و در مسیر چین قرار خواهد گرفت.

به گزارش رویترز، از ساعت ۱۰:۱۵ صبح به وقت محلی این طوفان که توسط اداره هواشناسی تایوان در دومین سطح شدید طوفان طبقه بندی شده است، به سمت تنگه جنوبی تایوان با حداکثر باد‌های ۱۹۱ کیلومتر (۱۱۸ مایل) در ساعت حرکت کرد.

دوکسوری در مقطعی یک ابر طوفان بود، اما پس از اینکه در روز چهارشنبه خط ساحلی شمال فیلیپین را درنوردید، مقداری از قدرت خود را از دست داد و سواحل رودخانه‌ها را درنوردید و هزاران نفر را بدون برق گذاشت.

به گفته آژانس بلایای طبیعی این کشور، دوکسوری پنج نفر را در فیلیپین کشته است.

اداره هواشناسی تایوان روز پنجشنبه هشدار‌های باد و باران را برای بخش‌های جنوبی و شرقی جزیره از جمله شهر بندری بزرگ کائوسیونگ که در آن مشاغل و مدارس تعطیل شده و هشدار‌های مربوط به رانش زمین صادر شد، صادر کرد.

تمامی پرواز‌های داخلی و خطوط کشتی در تایوان به حالت تعلیق در آمدند و بیش از ۱۰۰ پرواز بین المللی لغو یا با تأخیر مواجه شدند. خدمات راه آهن بین جنوب و شرق تایوان بسته شد.

بیش از ۵۷۰۰ نفر برای احتیاط بیشتر در مناطق کوهستانی جنوب و شرق تایوان تخلیه شدند که در برخی مناطق بیش از ۰.۷ متر بارندگی و تا ۱ متر باران پیش بینی شده است.

طوفان برق بیش از ۴۹۰۰۰ خانوار را در سرتاسر تایوان قطع کرده بود.

هشدار در مورد احتمال بروز طوفانی که به گفته مقامات تایوان می‌تواند مخرب‌ترین طوفانی باشد که طی چهار سال اخیر این جزیره را درگیر خود کرده است، سطح هشدار و آمادگی‌های مرتبط با آن را افزایش داد.

وزارت دفاع تایوان بخش‌هایی از رزمایش اصلی سالانه هان کوانگ را که برای روز سه‌شنبه برنامه‌ریزی شده بود، به دلیل نگرانی‌های ایمنی و نیاز به آماده‌سازی برای این طوفان احتمالی لغو کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار