اختصاص بسته کمک نظامی ۳۴۵ میلیون دلاری آمريكا به تایوان

کاخ سفید با هدف تحریک چین از اختصاص بسته کمک نظامی ۳۴۵ میلیون دلاری به تایوان خبر داد.

سرهنگ دوم مارتین ماینرز، سخنگوی وزارت دفاع گفت که این بسته شامل "ذخایر دفاعی حیاتی، آگاهی چند حوزه، قابلیت‌های ضد زرهی و دفاع هوایی" خواهد بود.

دولت بایدن بر تعهد دیرینه خود برای حمایت از دفاع مشروع تایوان تاکید کرده است. چین که تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند به سرعت از این تصمیم انتقاد کرد.

کنگره آمریکا در بودجه سال ۲۰۲۳ بسته کمک تسلیحاتی به ارزش یک میلیارد دلار برای تایوان در سال جاری تصویب کرده است.

در هفته‌های اخیر چهار منبع به رویترز گفته‌اند که انتظار می‌رود بسته ۳۴۵ میلیون دلاری کنونی از جمله شامل چهار پهپاد شناسایی غیرمسلح پیشرفته ام کیو – ۹آ باشد، اما در عین حال خاطرنشان کردند که گنجاندن آن‌ها در این بسته کمک تسلیحاتی ممکن است به واقعیت تبدیل نشود چرا که مقامات در حال کار بر روی جزئیات حذف برخی از تجهیزات پیشرفته از پهپاد‌ها هستند که فقط نیروی هوایی ایالات متحده اجازه دسترسی به آن‌ها را دارد.

دفتر نمایندگی اقتصادی و فرهنگی تایوان در آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از تعهد قوی ایالات متحده برای امنیت تایوان قدردانی می‌کنیم و به همکاری نزدیک با این کشور برای حفظ صلح، ثبات و وضعیت موجود در سراسر تنگه تایوان ادامه خواهیم داد.

به نوشته رویترز، یکی از مسائلی که می‌تواند گنجاندن هواپیما‌های بدون سرنشین را مختل کند این بود که چه کسی هزینه تعمیرات آن‌ها را پرداخت خواهد کرد.

پکن بار‌ها از واشنگتن به عنوان مهمترین تامین کننده تسلیحات تایوان خواسته است که ارسال تسلیحات به این جزیره را متوقف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار