پیش بینی تردد یک‌ میلیون زائر اربعین از مرز خسروی

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: بر اساس پیش‌بینی ستاد اربعین امسال یک‌ میلیون زائر اربعین از مرز خسروی تردد خواهند کرد.

سعید کریمی‌خو مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت : ثبت‌نام زوار اربعین در سامانه سماح سبب می‌شود مرزی که زائران قصد خروج از آن را دارند و تاریخ برگشت آن‌ها مشخص شود درنتیجه امکان برنامه‌ریزی بهتر برای مسئولان فراهم شود.

وی با برشمردن مزایای ثبت‌نام در سامانه سماح، افزود: زائران در این سامانه مبلغ ۳۵ هزار تومان پرداخت می‌کنند که درازای این مبلغ نسبت به سال‌های قبل از خدمات بیشتری برخوردار خواهند شد.

کریمی‌خو تصریح کرد: با واردکردن مشخصات زائران امکان پرینت کارت شناسایی برای آن‌ها فراهم است همچنین امکان برچسب زدن اموال زائران نظیر گوشی تلفن همراه و چمدان فراهم و از گم‌شدن احتمالی آن‌ها جلوگیری شود.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: با تلاش مجموعه ستاد اربعین و حج و زیارت به‌عنوان کمیته ثبت‌نام و اعزام، جمعیت به‌تناسب بین مرز‌های مختلف تقسیم می‌شود و اگر امکان خروج شبانه‌روزی از مرز خسروی فراهم شود در صورت تکمیل ظرفیت اعزام به مرز، امکان ثبت‌نام در آن روز نیست بر همین اساس زائر یا باید تاریخ دیگری را انتخاب کند یا مرز دیگری را برای خروج در نظر بگیرد.

کریمی‌خو خاطرنشان کرد: با تقسیم جمعیت بین مرز‌های مختلف از انباشت جمعیت جلوگیری می‌شود و به زوار کمک خواهد شد که با اطلاعات کافی از مرز خارج و با معطلی کمتری مواجه شوند.

وی افزود: سال گذشته ۵۰۰ هزار نفر از زوار اربعین از مرز خسروی تردد کردند که بر اساس برآورد ستاد اربعین امسال این میزان به دو برابر خواهد رسید.

کریمی‌خو خاطرنشان کرد: همه کمیته‌ها و مجموعه‌های دست‌اندرکار باهمت استاندار در تدارک این موضوع هستند که تردد جمعیت بالاتر از یک‌میلیون نفر نیز پوشش داده شود که البته با توجه به امکانات در نظر گرفته‌شده مشکلی برای تسهیل در تردد زوار اربعین نیست.

وی افزود: به اطلاع همه افرادی که قصد زیارت اربعین را دارند، می‌رسانیم مرز خسروی با توجه به امکانات موجود برای تردد شرایط مناسب‌تری دارد و معطلی کمتری هم خواهند داشت درنتیجه این امر را در انتخاب مرز خروجی برای تشرف به زیارت اربعین مدنظر قرار دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.