آغاز سفر‌های اربعین امسال از ۲۷ مرداد

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه از آغاز سفر‌های اربعین امسال از ۲۷ مرداد خبر داد و از زائرین خواست حتما در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

سعید کریمی خو مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به ثبت نام متقاضیان سفر اربعین حسینی از طریق سامانه سماح، گفت : ثبت نام برای اعزام به عتبات عالیات در ایام اربعین از طریق سامانه سماح به آدرس http://samah.haj.ir از سوم مرداد آغاز شده و تا ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ارائه خدمات به زوار اربعین هم از ۲۷ مرداد آغاز می‌شود و تا ۲۰ شهریور ادامه پیدا می‌کند.

مدیر حج و زیارت با بیان اینکه زائرین برای سفر اربعین حتما در سامانه سماح ثبت نام کنند، گفت: در این سامانه اطلاعاتی همچون مرز خروجی، تاریخ خروج از مرز، مرز برگشت و تاریخ ورود به کشور ثبت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در اربعین امسال برای هر مرز در هر روز یک ظرفیت معین برای تردد زوار در نظر گرفته شده و درصورتی که زائری در سامانه سماح ثبت نام نکرده باشد و به یکی از مرز‌ها مراجعه کند، اگر ظرفیت تردد از آن مرز تکمیل شده باشد، باید روزی دیگر یا مرزی دیگر را برای سفر انتخاب کند.

کریمی اظهار کرد: برای کسانی که در سامانه سماح ثبت نام می‌کنند، دریافت برخی خدمات مانند دریافت ارز، رزرو بلیط هواپیما و اتوبوس، بیمه، اطلاع از اشیاء و افراد مفقود شده، گذرنامه زیارتی و ... وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه زائرین می‌توانند شخصا در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و یا به ۲۱ دفتر زیارتی استان مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: زائرانی که قصد انجام سفر گروهی دارند، می‌توانند در سامانه سماح به صورت گروهی ثبت‌نام کنند.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه زائران باید برگه ثبت نام در سامانه سماح را حتما به همراه خود داشته باشند، افزود: به زائران توصیه می‌شود سفر اربعین خود را در بازه زمانی حدود یک هفته انجام داده و به کشور بازگردند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.