اختصاص ۸۵ میلیارد تومان به مراکز فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت:در سفر دور دوم هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد ۸۵ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای این استان اختصاص یافت.

هدایت در جلسه شورای مهارت گفت: در آخرین جلسه شورای مهارت در اسفند ۱۴۰۱ مصوب شد طرح‌های توسعه‌ای استان تدوین شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه در این جلسه ۱۴ طرح توسعه‌ای و محوری در زمینه ساخت مراکز فنی و حرفه‌ای و خرید تجهیزات تدوین شد افزود: مصوبه دور دوم سفر هیات دولت به استان ۸۵ میلیارد تومان برای فنی و حرفه‌ای تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: از این مقدار اعتبار ۵۰ میلیارد برای ساخت مراکز فنی و حرفه‌ای در شهر‌های بدون مرکز آموزشی و ۳۵ میلیارد آن هم برای خرید تجهیزات مراکز استان است.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرورش کرم میلورم خبر داد و ادامه داد: ۲۴۰ نفر از جوانان استان در حرفه‌های نفت و گاز آموزش دیده اند و به زودی دوره های آموزشی پرورش حلزون هم برای گروه‌های هدف برگزار می شود.

هدایت با اشاره به آموزش‌های مهارتی در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته در زمینه مهارت آموزی، محتوا، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و توسعه مسابقات آزاد مهارت، تشکیل مجمع خیران مهارتی و دوره های تخصصی و تجربه اندوزی مربیان در صنایع غذایی مقام اول را در کشور کسب کردیم.

وی همچنین اضافه کرد: در زمینه مهارت آموزی پرورش گیاهان دارویی، اجرای آموزش‌ها در ۱۵۰ شاخص و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دیگر دارای جایگاه مطلوبی در کشور هستیم.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به تغییر زمان برنامه های هفته ملی مهارت گفت: هفته ملی مهارت از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد است که امسال به علت برنامه های عزاداری در دهه اول محرم، هفته ملی مهارت از ۷ تا ۱۳ مرداد با پیش بینی ۱۴۰ ویژه برنامه، گرامی داشته می شود.

هدایت بیان کرد: افتتاح مراکز مهارت آموزی در دانشگاه ها، تقدیر از مهارت آموزان، مربیان و کارکنان برتر، افتتاح کارگاه‌های مهارت، برگزاری کارگاه عکس مهارت و بیست و یکمین مسابقه استانی مهارت از برنامه‌های هفته مهارت در استان است.

وی همچنین به طرح تابستانه مهارت اشاره کرد و گفت: در راستای عدالت آموزشی و به منظور هدایت دانش آموزان، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، شناسایی استعداد‌ها و مهارت‌ها و معرفی ظرفیت‌های شغلی، این طرح با همکاری دستگاه‌های مختلف در حال برگزاری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم در این جلسه گفت: باید بیکاری در استان را با آموزش مهارت‌های لازم کم کنیم و نگاه به مهارت باید درمان بیکاری باشد.

عسکری اضافه کرد: باید نیرو‌های کار آموزش‌های لازم را به درستی یاد بگیرند تا در واحد‌های تولیدی و خدماتی بتوانند به درستی فعالیت کنند و این اهمیت کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه ای را می‌رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.