جشن ملی پسته در ۵ نقطه رفسنجان، برگزار می‌شود

هفتمین آیین جشن ملی پسته در ۵ نقطه جوادیه الهیه، صفائیه، کشکوئیه، کبوترخان و نیز خانه حاج آقا علی رفسنجان در شهریور برپا می‌شود.

از ۲۶ تا ۳۰ شهریور امسال قرار است به ترتیب در شهر‌های جوادیه الهیه، صفائیه، کشکوئیه، کبوترخان و خانه حاج آقا علی، جشن ملی پسته برگزار شود.

برپایی تور‌های گردشگری، معرفی غذا‌های سنتی با کاربرد مغز پسته، نمایشگاه‌های صنایع دستی و معرفی محصولات محلی از برنامه‌های جنبی این جشن‌ها است.
 
رضایی، فرماندار رفسنجان گفت: ثبت ملی پسته به نام رفسنجان به علت ارزآور بودن این محصول در رفسنجان است و بخش عمده محصول پسته کشور در ۸۰ هزار هکتار باغ شهرستان رفسنجان تولید می‌شود.

او وجود درخت ۱ هزار و ۵۰۰ ساله پسته و تعدادی درختان بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ ساله پسته در رفسنجان را از علل دیگر این ثبت ملی برشمرد و افزود: بیشترین ارقام صادراتی پسته نیز در رفسنجان  تولید می‌شود و  ارقام پسته به نام‌های اکبری، احمد آقایی، اوحدی و رضایی در کشور در ایام قدیم در رفسنجان تولید و به نام‌های افراد موثر در فراوری ارقام نامگذاری شده است.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: ثبت ملی پسته به نام رفسنجان با همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان صورت گرفته است و ۱۰ شهریور سال ۱۳۹۵ پسته رفسنجان ثبت ملی شد.

او ادامه داد: امسال ۷۰ هزار تن محصول پسته از درختان باغ‌های پسته در رفسنجان برداشت خواهد شد و نوید خوبی برای زدودن برخی آسیب‌های اجتماعی، کاهش نرخ بیکاری، رشد سرمایه‌گذاری‌ها و اشتغال‌ها، رشد تولید و رونق اقتصادی، افزایش ازدواج، فرزندآوری و افزایش نرخ جمعیت خواهد بود.

برچسب ها: جشن ملی ، محصول پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار