۲۰۰ روستای نیکشهر چشم انتظار آبرسانی پایدار هستند

فرماندار نیکشهر گفت: ۲۰۰ روستای این شهرستان از شبکه آبرسانی پایدار محروم هستند و بعد از پیگیری‌های مکرر به منظور جبران کمبود آب در شهر‌های نیکشهر و چانف، ۲ حلقه چاه آب در یک ماه آینده وارد مدار شبکه آبرسانی قرار می‌گیرد.

مجیب حسنی  فرماندار نیکشهر گفت: توجه به کاهش بارش باران و گرمی هوا، ذخایر آبی شهرستان در برخی از مناطق کاهش یافته که یک حلقه چاه در شهر نیکشهر و یک حلقه چاه دیگر در شهر چانف مرکز بخش آهوران به شبکه آبرسانی وصل خواهند شد.

وی با اشاره به خشکسالی و مشکلات شدید مردم روستایی در حوزه بی آبی افزود: بیش از ۲۰۰ روستای نیکشهر فاقد شبکه آبرسانی هستند، درخواست می‌شود در طرح جهاد آبرسانی سیستان و بلوچستان اعتبارات ویژه تخصیص داده شود و تمام این روستا‌ها دارای شبکه آبرسانی و از آب شبانه روزی بهره‌مند شوند.

فرماندار نیکشهر گفت: این شهرستان دارای ۳۳۵ روستا با جمعیت ۱۲۶ هزار نفر در قالب ۲۸ هزار خانوار است، متاسفانه هنوز روستا‌ها فاقد شبکه آبرسانی هستند و حتی یک متر لوله گذاری آب ندارند، کمترین انتظار این بود که در طرح جهاد آبرسانی حداقل چند روستا را لحاظ می‌کردند و سهم نیکشهر نباید از اعتبارات آبرسانی به چند هزار روستا در سطح استان در صفر باشد.

وی با قدردانی از تلاش دولت برای کاهش مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف، افزود: از استاندار سیستان و بلوچستان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی درخواست ویژه داریم تا نیکشهر را هم از برکات جهاد آبرسانی بهره‌مند و تمامی روستا‌ها را از آب و شبکه آبرسانی برخوارد کنند تا رضایتمندی مردم حاصل شود.

حسنی با اشاره به اینکه مسوولان وعده داده‌اند تا نیکشهر هم در فاز دوم جهاد آبرسانی لحاظ شود، اظهار امیدواری کرد که نظام توجه ویژه به توسعه روستا‌ها دارد بنابراین خیلی مردم چشم انتظارند تا در دولت سیزدهم تمامی روستا‌های فاقد شبکه آبرسانی از آب سالم و بهداشتی و پایدار بهره‌مند شوند.

برچسب ها: آبرسانی ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.