نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

جهاددانشگاهی جامعه نخبگان را امیدوارتر کرده است

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به دستاورد‌های بزرگ علمی در جهاددانشگاهی معتقد است که این نهاد انقلابی با فعالیت‌های علمی خود نخبگان جامعه را امیدوارتر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان  سمنان گفت: اگر امروز کشور‌هایی نظیر چین، امریکا و... مدعی قدرت در جامعه جهانی هستند به واسطه سلطنت علم و توجه به علوم مختلف است.

وی با اشاره به نگرش ویژه اسلام به اهمیت علم و دانش افزود: در آموزه‌های دین مبین اسلام تاکیدات ویژه‌ای بر اهمیت و جایگاه علم و عالمان و دانشمندان شده است. در جامعه اسلامی باید به درون مایه حدیث "العلم سلطان" و آیات و احادیث مرتبط با علم و توسعه و نشر آن توجه شود.

وی با اشاره به ۱۴ مرداد و سالروز فرمان مشروطیت در سال ۱۲۸۵ تصریح کرد: در دوران مشروطیت نیز عهده‌ای تصور می‌کردند که راه پیشرفت و ترقی را باید در خارج از کشور و در جای دیگری جست وجو کرد و این در حالی است که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی نهاد‌های انقلابی نظیر جهاددانشگاهی ثابت کردند که "ما می‌توانیم".

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب بار‌ها بر توانایی جوانان انقلابی تاکید کردند اضافه کرد: توجه ویژه رهبری معظم انقلاب به جهاددانشگاهی گویای ظرفیت‌ها و پتانسیل بالای این نهاد و نیرو‌های جوان و انقلابی است.

وی به تمجید از عملکرد جهاددانشگاهی استان در یکی دو سال اخیر پرداخت و گفت: همین که تعدد و تنوع طرح‌ها و پروژه‌های دانش بنیان جهاددانشگاهی در قیاس با سال قبل با افزایش کمی و کیفی روبرو است، خود گویای حرکت روبه جلو در این نهاد برآمده از انقلاب اسلامی است.

جهاددانشگاهی سبب ماندگاری نخبگان در داخل کشور می‌شود

مطیعی با بیان اینکه جهاددانشگاهی باید به سمت اجرایی شدن طرح‌های جدید و کار‌های بر زمین مانده برود ادامه داد: جهاددانشگاهی چه در سطح ملی و چه در سطح استان از توان و ظرفیت قابل توجهی برخوردار است.

امام جمعه سمنان با اشاره به مهاجرت برخی نخبگان به خارج کشور اظهار کرد: عملکرد خوب نهاد‌هایی همچون جهاددانشگاهی سبب ماندگاری نخبگان بیشتری در داخل کشور می‌شود.

وی همکاری جهاددانشگاهی با پرفسور سیف علیان از نخبگان و دانشمندان برجسته هم استانی را نمودی از رویکرد‌های موفق در این نهاد انقلابی ارزیابی و تصریح کرد: چهره‌های زیادی در همین آب و خاک و استان پرورش یافته و امروز منشا خدمات شایانی در دنیا هستند و نهاد‌هایی همچون جهاددانشگاهی باید از ظرفیت این دانشمندان و دیگر نخبگان جوان نیز در راستای توسعه علمی کشور بهره بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با اذعان به اینکه امروزه استعداد‌های جوان زیادی در داخل کشور داریم گفت: یکی از توفیقات بزرگ جهاددانشگاهی این است که باعث امیدوارتر شدن این نخبگان و استعداد‌های جوان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار