جهاددانشگاهی سمنان به دانش فنی و تولید ۶ محصول دانش‌بنیان دست یافت

رییس جهاددانشگاهی سمنان گفت: تولید و دانش فنی ۶ محصول دانش‌بنیان و طرح فناورانه به همت محققان، پژوهشگران و جهادگران این نهاد طی یکسال گذشته محقق شد.

منصفی راد در آستانه فرارسیدن ۱۶ مرداد، سالروز تشکیل جهاددانشگاهی در جمع خبرنگاران سمنان گفت: ۶ طرح فناورانه و دانش‌بنیان توسط محققان و پژوهشگران جهاددانشگاهی استان، در حوزه معدن و خدمات تخصصی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست ارائه شد که در این بین ۲ طرح فناورانه، به‌عنوان طرح شاخص ملی از سوی جهاددانشگاهی کشور انتخاب شد.

وی ۲ طرح فناورانه را شامل کود گرانول آهسته‌رهش حاوی ترکیبات مغذی و کانی‌های معدنی به منظور اصلاح بستر و کاهش شوری خاک و تولید مالچ معدنی زیست سازگار به منظور تثبیت خاک و کنترل ریزگرد، دانست کخ نمونه‌های اولیه این محصولات تهیه و تولید شد و مقدمات تولید انبوه آنان نیز فراهم شده است.

رییس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: چهار طرح جدید دانش‌بنیان و فناورانه در حوزه محیط زیست، کشاورزی و منابع طبیعی بر پایه مواد معدنی که از مزیت‌ها و ظرفیت‌های غالب استان است در سال ۱۴۰۲ سال مهار تورم و رشد تولید تهیه و اجرا می‌شود.

منصفی راد بیان کرد که طرح تولید زئوتیمول (افزودنی خوراک دام)، طرح فرآوری پوست سبز پسته با هدف تولید محصول نهایی شامل، خوراک دامیطرح سامانه های ثبت اتوماتیک رکوردهای اقتصادی در پرورش دام سبک (اتوفنوتایپینگ) و طراحی و ساخت حسگرهای هوشمند اندازه گیری رطوبت خاک از جمله سایرطرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی استان سمنان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار