مستند زندگی شهید مطهری ساخته می‌شود

مستند زندگی شهید مطهری به تهیه‌کنندگی پرویز فارسیجانی به بررسی شخصیت شهید مطهری از تولد تا شهادت می‌پردازد.

پرویز فارسیجانی درباره ساخت فیلم جدیدش می‌گوید: «در حال حاضر در مرحله پیش تولید و پژوهش هستیم و درباره شهید مطهری به شکل میدانی و نظری، اطلاعات جمع‌آوری می‌کنیم. همچنین آرشیو بنیاد شهید مطهری، نهادها، مراکز و اشخاصی که با ایشان ارتباط داشته‌اند را بررسی می‌کنیم که بتوانیم اطلاعات جمع‌آوری کنیم. علاوه بر این امیدوارم بتوانیم مشارکت مالی از سوی تلویزیون یا نهاد‌های دیگر بگیریم تا بتوانیم سریال تلویزیونیِ زندگی شهید مطهری را هم در قالب ۸ تا ۱۰ قسمت تولید کنیم.»

فارسیجانی همچنین با اشاره به اینکه اولین نمایش فیلم «شهید مطهری» در جشنواره سینماحقیقت خواهد بود، توضیح می‌دهد: «اگر بتوانیم مشارکت مالی داشته باشیم، فیلم برای نمایش در هفدهمین جشنواره سینماحقیقت آماده می‌شود. همچنین قصد داریم در این فیلم از تیم تولید و فنیِ حرفه‌ای استفاده کنیم، به دلیل اینکه شهید مطهری شخصیتی هستند که به گردن همه ما حق دارند و باید در اولین فیلم سینمایی که به ایشان می‌پردازد، به همه نکات توجه کنیم.»

تهیه‌کننده برنامه «گستره شریعت» در پاسخ به این سوال که فیلم «شهید مطهری» برهه خاصی از زندگی این شخصیت را نشان می‌دهد یا خیر، می‌گوید: «ما در این فیلم به تولد تا زمان شهادت شهید مطهری می‌پردازیم و با شخصیت‌های متفاوت درباره ایشان گفتگو می‌کنیم. برخلاف کار‌های دیگری که درباره شهید مطهری ساخته شده است، ما در این فیلم سعی می‌کنیم نگاهی جامع به زندگی استاد مطهری داشته باشیم و به شکل جذاب و بدون انجام فرم‌های کلیشه‌ای در حوزه مستندسازی که عمدتا گفت‌گو محور هستند؛ تلاش می‌کنیم به شکل ترکیبی مستندمان گویای شناسایی و معرفیِ شهید مطهری به مخاطبان باشد. ضمن اینکه من نگاه بین‌الملل به این فیلم هم دارم که بتوانیم در آینده آن را به زبان‌های عربی، انگلیسی و... دوبله کنیم و در اختیار مخاطبان خارج از کشور قرار دهیم.»

فارسیجانی در پایان درمورد دلیل ساخت مستندی درمورد زندگی شهید مطهری توضیح می‌دهد: «ما درگیر تهاجم فرهنگی هستیم و کاملا در محاصره جنگ نرم از سوی دشمنان قرار داریم که به باور‌ها و افکارمان که برای‌شان انقلاب کرده‌ایم، هجوم می‌آورند. این موضوع متاسفانه به اندازه‌ای گسترده شده که نسل‌های ما را دچار آسیب کرده است. به همین دلیل یکی از استوانه‌های کلیدی برای مقابله با جنگ نرم، اندیشه‌های استاد مطهری است که متاسفانه در سال‌های اخیر نتوانستیم شخصیتی مثل شهید مطهری داشته باشیم. احساس می‌کنم با ساخت مستندی درباره زندگی شهید مطهری، بتوانم به اندازه خودم در زنده نگه داشتن راه ایشان سهمی داشته باشم.»

مستند «شهید مطهری» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.

برچسب ها: مستند ، شهید مطهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار