سرنگون شدن پهپاد اوکراینی بر فراز نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا

سرویس اطلاعاتی روسیه از رهگیری و انهدام یک پهپاد جنگی اوکراینی بر فراز بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا خبر داد.

در حالی جنگ اوکراین وارد هجدهمین ماه خود شده که کی یف با انجام عملیات تهاجمی به دنبال بازپس گیری مناطق از دست رفته در جبهه‌های شرقی است. روسیه در سپتامبر ۲۰۲۲ طی همه‌پرسی که در مناطق روس زبان شرقی اوکراین انجام داد چهار منطقه زاپروژیا، خرسون، دونتسک و لوهانسک را به خاک خود ضمیمه کرد. نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا یکی از مهمترین اماکنی است که اکنون در کنترل نیرو‌های روسی است. 

به گزارش تله تریدر، سرویس اطلاعاتی روسیه امروز (چهارشنبه) از رهگیری و انهدام یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) اوکراینی بر فراز نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا، بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا خبر داد. 

منابع اطلاعاتی می‌گویند این پهپاد ابتدا بر فراز منطقه انرگودار رصد شده بود. سپس نیرو‌های روسی موفق شدند این پهپاد را منهدم کنند. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این هواپیمای بدون سرنشین یک پهپاد جنگی است و با هدف ایجاد حمله نظامی به منطقه اعزام شده بود. 

مقامات اطلاعاتی روس در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کردند این احتمال وجود دارد که این پهپاد با هدف حمله به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا به این منطقه اعزام شده باشد. 

تاکنون مقامات اوکراینی به گفته طرف روس در این باره واکنشی نشان نداده است. با این حال، کی یف و مسکو از ابتدای جنگ بار‌ها یکدیگر را به تلاش برای ایجاد خرابکاری در بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا متهم کرده اند. 

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در چند نوبت از این نیروگاه بازدید کرده و خواستار غیرنظامی سازی اطراف نیروگاه زاپروژیا به منظور جلوگیری از هرگونه پیشامد ناگوار در این تاسیسات هسته‌ای شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
من نمیدونم آمریکا با تحریک اوکراین و به پا کردن فتنه اوکراین که آخر و عاقبتش عین روز روشنه چطور میخواد جواب نابودی میلیاردها زن و بچه رو بده
آخرین اخبار