اجرای طرح ملی مسجد کانون نشاط در چهارمحال و بختیاری

امسال همزمان با سراسر کشور طرح ملی مسجد کانون نشاط در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

محمدرضا مظاهری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ایجاد اشتغال در مساجد می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند، گفت: ۵۰ درصد مساجد استان توانستند در رابطه با موضوع اشتغال به سهم خود، توانمندی ایجاد کنند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت مساجد جهت اشتغال‌زایی و کار آفرینی در استان، افزود: یکی از کارکرد‌های اثرگذار مساجد در کنار تمامی کارکرد‌های موجود از جمله فرهنگی، اجتماعی، هنری و تربیتی کارکرد اقتصادی آن‌ها است.


بیشتر بخوانید


مظاهری اضافه کرد: مساجد استان به صورت مستقیم و با توجه به توانمندی‌ها و مقدرات بومی که در مساجد و محلات وجود دارد توانسته‌اند در بحث اشتغال‌زایی به حد و سهم خود اثرگذاری مطلوبی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکار‌های افزایش اشتغال‌زایی در مساجد آماده‌سازی فضا جهت سرمایه‌گذاری صاحبان ثروت است، اضافه کرد: باید از نخبگان مساجد و محلات در این راستان استفاده کرد، همچنین لازم است تسهیل‌گری بهتری نسبت به قبل جهت راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک در مساجد انجام گیرد.

مظاهری با اشاره به اینکه می‌توان با معافیت سرمایه‌گذاران از پرداخت مالیات در مساجد ایجاد انگیزه و رقبت جهت افزایش سرمایه‌گذاری را انجام داد، گفت: مسجد مبداء بسیاری از تحولات به ویژه در مسائل اقتصادی و اشتغال آفرینی است.

وی ادامه داد: بعد از سرمایه‌گذاری، لازم است سرمایه‌گذاران تعهداتی نسبت به اشتغال جوانان و زنان سرپرست خانوار آن مسجد و محله داشته باشند و این ارتباط دو سویه شکل بگیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اینکه امسال طرح ملی مسجد کانون نشاط در استان همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود، افزود: نگاه اشتغال‌زایی در مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری در تمامی فصول سال وجود دارد، اما در فصل تابستان با توجه به ظرفیت و افزایش اوقات فراغت به اوج خود می‌رسد.

مظاهری گفت: طرح‌های درحال اجرا در مساجد همگی تحت عنوان مسجد کارآفرین رقم می‌خورد، از جمله تاسیس و راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه در مناطق شهری و روستایی، کارگاه‌های قالی‌بافی و گلیم بافی، عروسک‌دوزی، کلاس‌های هنری، بازیگری، عکاسی و خیاطی هستند که آثار مطلوبی در این رشته‌ها ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به به رسالت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانیم با خودکفایی در فضای مساجد برای ایمن‌سازی فضای‌کار به ویژه برای جوانان و نوجوانان تلاش کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.