وحشت صهیونیست‌ها از رونمایی سامانه موشکی جدید حزب الله لبنان

تحلیلگران صهیونیست پس از رونمایی حزب الله لبنان از سامانه موشکی «ثارالله» اذعان کردند این رژیم یارای مقابله با موشک‌های مقاومت را ندارد.

تحلیلگران صهیونیست با اذعان به اطمینان خاطر دبیر کل حزب الله لبنان و توخالی دانستن تهدیدات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه این حزب، تاکید کردند در جنگ آینده صهیونیست‌ها یارای تحمل اصابت صد‌ها موشک به مناطق مسکونی را نخواهند داشت. 

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، جنگ آینده با حزب الله فاجعه بار خواهد بود. این چیزی بود که تحلیلگر مسائل نظامی کانال ۱۳ اسرائیل با بی اهمیت دانستن تهدیدات یوآف گالانت وزیر جنگ اسرائیل، بر آن تاکید کرد. 

الون اویتار، کارشناس مسائل عربی در این خصوص گفت: «نصرالله آشفته نیست. از نظر وی، وضعیت اسرائیل شکننده است و شکاف داخلی در حال گسترش است و این اوضاع برای وی فرصت ایجاد می‌کند.»

کوبی ماروم، کارشناس مسائل امنیت داخی رژیم صهیونیستی گفت: «این مهم است که وزیر امنیت در چند متری چادر برپا شده حزب الله در این سوی مرز‌ها تهدید می‌کند که برای برچیدن آن عمل خواهد کرد. اما متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهد تهدید‌های توخالی بوده ایم.»

همزمان با این موضوع، ستاد اطلاع رسانی حزب الله برای نخستین بار تصاویری از سامانه‌ای رونمایی کرد که «ثار الله» نامگذاری شده است. این سیستم مربوط به موشک‌های هدایت شونده است که در تمرین‌های نیرو‌های حزب الله در هفدهمین سالگرد پایان جنگ دوم لبنان، در زمینه سلاح ضد زرهی از آن استفاده شد. 

نتان زهاوی، روزنامه نگار صهیونیست درباره این سامانه موشکی گفت: «اگر اسرائیل در انهدام صد موشک از هزار موشکی که شلیک خواهد شد، موفق شود، صد‌ها موشک دیگر به مناطق مسکونی در اسرائیل اصابت خواهد کرد و اسرائیلی‌ها یارای تحمل آن را ندارند.»

سامانه موشکی شامل سکوی دوگانه موشک‌های هدایت شونده می‌شود که با استفاده از سلاح ضد زرهی عمل می‌کند و به شلیک موشک‌های کورنت اختصاص دارد. این سامانه همچنین از دو سکوی تیراندازی تشکیل شده است و دقت در اصابت به اهداف به شکل همزمان و قدرت انهدام هدف از ویژگی‌های این سامانه است. از این موشک برای شلیک در روز و شب استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های سامانه ثار الله، سهولت در حرکت است و از سال ۲۰۱۵ در تشکیلات حزب الله به کار گرفته شده و استفاده از آن در میدان‌های متعدد، نتایج بسیار خوبی داشته است. 

آری شابیط، تحلیلگر صهیونیست مسائل سیاسی گفت: «جنگ آینده فاجعه بار خواهد بود. برای جلوگیری از روی دادن آن، باید به شدت تلاش کرد و در عین حال، باید برای آن آمادگی ایجاد شود. قدرت محور مقابل بسیار زیاد شده است و اسرائیل در حال تجزیه به نظر می‌رسد.»

حزب الله در ماه مه به اجرای مانور نظامی با گلوله جنگی در جنوب لبنان روی آورد و رسانه‌های صهیونیست در خصوص این موضوع به نقل از مسئول نظامی حزب الله اعلام کردند جنگ آینده مقاومت، مانند گذشته نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار