مرکز خبرنگاران افغانستان مدعی نقض آزادی رسانه‌ها و خبرنگاران در افغانستان شد

مرکز خبرنگاران افغانستان می‌گوید که از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، ۳۶۶ مورد نقض آزادی رسانه‌ها و خبرنگاران در کشور ثبت شده‌است.

مرکز خبرنگاران افغانستان با نشر گزارشی اعلام کرد که پس از تسلط طالبان ۳ خبرنگار کشته، ۲۳ تن زخمی، ۱۷۶ مورد بازداشت و ۱۳۹ مورد تهدید و ۲۵ مورد خشونت فیزیکی علیه خبرنگاران توسط طالبان انجام شده‌است.

بر بنیاد گزارش در حال حاضر نیز ۹ خبرنگار در بازداشت طالبان به‌سر می‌برند و از مجموع موارد نقض آزادی رسانه‌ها و خبرنگاران در دو سال حاکمیت طالبان، ۱۸۷ مورد آن در سال اول و ۱۷۹ مورد دیگر آن در سال دوم حاکمیت این گروه ثبت شده‌است و حد اقل ۶ دستورالعمل برای رسانه‌های کشور صادر کرده‌‌اند.

در این گزارش همچنین آمده که پس از تسلط طالبان و وضع تحریم‌های اقتصادی و بانکی جهان بر افغانستان، رسانه‌ها حمایت‌های مالی بین‌المللی را از دست داده‌اند، بازار اعلانات تجارتی آسیب دیده و خبرنگاران در وضعیت بد اقتصادی قرار گرفته‌اند.

این درحالی است که امروز هماهنگ کننده کمیته بین المللی حفاظت از خبرنگاران گفت: دو سال پس از تسلط طالبان بر افغانستان، از مطبوعات آزاد و پرجنب‌و‌جوش این کشور شبحی باقی مانده‌است.

در آستانه دومین سالگرد سلطه طالبان بر افغانستان کمیته بین‌المللی حفاظت از خبرنگاران با انتشار گزارشی مدعی شد طالبان به وعده‌های خود برای رعایت آزادی بیان و رسانه‌ها عمل نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار